Operator musi anonsować numery „premium rate”

Francuski regulator rynku telekomunikacyjnego [b]ARCEP[/b] ([i]Autorité de régulation des communications électroniques et des postes[/i]) poinformował o zakończeniu postępowania przeciw I[b]liad[/b], operatorowi sieci [b]Free[/b], w sprawie zapowiedzi słownych przed próbami połączeń na numery typu premium.

Free ze swojego topowego pakietu usług głosowych, w którym użytkownik otrzymywał nielimitowane połączenia z telefonu stacjonarnego, wyłączył połączenia na numery o podwyższonej płatności. Zdaniem ARCEP abonenci nie byli o tym informowania wystarczającym stopniu.

Wprawdzie na monity regulatora Free uruchomił w pewnym momencie zapowiedź słowną, która informowała abonentów o szczególnych zasadach taryfikowania połączeń na numery premium, ale to nie zadowoliło regulatora. Jego zdaniem informacja winna podawać dokładną cenę połączenia na dany typ numeru. Ponadto według ARCEP różnicowanie stawek za połączenia jest niezgodne z zasadą neutralności technologicznej.

Informacja opublikowana przez urząd nie wyjaśnia, jak ostatecznie winna wyglądać nielimitowana oferta Free i w jaki sposób realizowane i rozliczane połączenia na numery premium.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sztuczna inteligencja wymyśliła pierwszy lek

Pierwsza na świecie cząsteczka leku wymyślona przez sztuczna inteligencję trafi do badań na ludziach. ...

Oracle i Walmart wygrywają wyścig o TikToka. Czy Trump coś pokręcił?

Oracle i Walmart, dwie amerykańskie spółki zainwestują w aplikację do nagrywania krótkich filmików. Chińska ...

Drony z karabinem maszynowym. Z 200 metrów trafią w piłeczkę

Jeszcze przed końcem roku armia turecka otrzyma drona wojskowego, wyposażonego w karabin maszynowy. Waży ...

Austriacki sposób na hejt. Komentarz tak, ale z dowodem osobistym

Austria pracuje nad nowymi przepisami, które mają pomóc ograniczyć agresję w internecie oraz epidemię ...

To już wojna technologiczna. USA coraz mocniej przyciskają Pekin

Ciosy, które Stany Zjednoczone zadawały Chinom w wojnie technologicznej, są coraz lepiej wymierzone. Uderzają ...

Mariusz Chudy: Po RODO wzrosła świadomość cyberbezpieczeństwa

Cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem na kolejne dekady – mówił w programie #RZECZoBIZNESIE Mariusz Chudy, ...