Reklama

Startuje optymalizator wydatków komórkowych

Publikacja: 10.03.2011 14:32

Stworzona przez poznańską spółkę Entellico internetowa usługa optymalizacji wydatków na usługi komórkowe, dziś rozpoczyna działalność. Serwis rpkom.pl już informował o planach uruchomienia usługi w tej wiadomości.

Projekt Blupill – taka jest nazwa robocza usługi – polega na wyszukiwaniu optymalnych, jak najtańszych dla danego użytkownika taryf i usług przy zachowaniu podobnego stopnia ich wykorzystania. Wyszukiwanie odbywa się automatycznie, po wprowadzeniu do systemu (program uruchamiany jest lokalnie, w środowisku Java) numeru telefonu abonenta oraz hasła dostępowego do centrum zarządzania kontem na stronie internetowej operatora.

W bazie danych Blupill są taryfy czterech największych operatorów. Jak wyjaśnia Sebastian Barylski, szef projektu, informacje nie są pozyskiwane bezpośrednio przez operatorów. – Telekomy nie zasilają nas danymi. Informacje czerpiemy z ogólnodostępnych cenników – mówi. Usługa skierowana jest na razie tylko do abonentów usług abonamentowych. Jak jednak zapowiada Barylski, wkrótce będą z niej mogli korzystać także użytkownicy telefonów na kartę.

Optymalizacja jest płatna. Za darmo system prezentuje tylko przewidywaną wysokość miesięcznych po optymalizacji. By poznać szczegóły taryf które umożliwiają oszczędności, trzeba zapłacić – 1,30 zł przelewem lub 2,46 SMS-em premium.

Poznańskie Entellico jest finansowane przez inestorów prywatnych. W pierwszej rundzie finansowania spółka pozyskała 4 mln zł. Jak zdradził Sebastian Barylski, celem spółki jest pozyskanie inwestora strategicznego oraz ekspansja usługi za granicę.

Reklama
Reklama

Mimo zapewnień Entellico o unikalności projektu serwisowi rpkom.pl udało sie znaleźć podobne usługi, oferowane jednak przez konkretnych operatorów, np amerykańskiego Sprinta.

Aktualizacja:

Sebastian Barylski zareagował na podany powyżej przykład usługi oferowanej przez Sprint. Oto jego wypowiedź:

– Sprint, ani inni ani operatorzy nie mają „optymalizatora” (…). Optymalizacja w naszym przypadku polega na dobraniu idealnej oferty spośród wszystkich kombinacji ofert na rynku wszystkich operatorów, niezależnie od tego, u jakiego operatora jest klient.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama