Startuje optymalizator wydatków komórkowych

Stworzona przez poznańską spółkę Entellico internetowa usługa optymalizacji wydatków na usługi komórkowe, dziś rozpoczyna działalność. Serwis rpkom.pl już informował o planach uruchomienia usługi w tej wiadomości.

Projekt Blupill – taka jest nazwa robocza usługi – polega na wyszukiwaniu optymalnych, jak najtańszych dla danego użytkownika taryf i usług przy zachowaniu podobnego stopnia ich wykorzystania. Wyszukiwanie odbywa się automatycznie, po wprowadzeniu do systemu (program uruchamiany jest lokalnie, w środowisku Java) numeru telefonu abonenta oraz hasła dostępowego do centrum zarządzania kontem na stronie internetowej operatora.

W bazie danych Blupill są taryfy czterech największych operatorów. Jak wyjaśnia Sebastian Barylski, szef projektu, informacje nie są pozyskiwane bezpośrednio przez operatorów. – Telekomy nie zasilają nas danymi. Informacje czerpiemy z ogólnodostępnych cenników – mówi. Usługa skierowana jest na razie tylko do abonentów usług abonamentowych. Jak jednak zapowiada Barylski, wkrótce będą z niej mogli korzystać także użytkownicy telefonów na kartę.

Optymalizacja jest płatna. Za darmo system prezentuje tylko przewidywaną wysokość miesięcznych po optymalizacji. By poznać szczegóły taryf które umożliwiają oszczędności, trzeba zapłacić – 1,30 zł przelewem lub 2,46 SMS-em premium.

Poznańskie Entellico jest finansowane przez inestorów prywatnych. W pierwszej rundzie finansowania spółka pozyskała 4 mln zł. Jak zdradził Sebastian Barylski, celem spółki jest pozyskanie inwestora strategicznego oraz ekspansja usługi za granicę.

Mimo zapewnień Entellico o unikalności projektu serwisowi rpkom.pl udało sie znaleźć podobne usługi, oferowane jednak przez konkretnych operatorów, np amerykańskiego Sprinta.

 

Aktualizacja:

Sebastian Barylski zareagował na podany powyżej przykład usługi oferowanej przez Sprint. Oto jego wypowiedź:

– Sprint, ani inni ani operatorzy nie mają „optymalizatora” (…). Optymalizacja w naszym przypadku polega na dobraniu idealnej oferty spośród wszystkich kombinacji ofert na rynku wszystkich operatorów, niezależnie od tego, u jakiego operatora jest klient.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Smartfon-skrzydło może zamieszać na rynku

Projekt Explorer – pod taką nazwą kryje się nowa linia produktów LG. Chodzi o ...

BuzzFeed został właścicielem popularnego serwisu politycznego

Koncern medialny BuzzFeed kupił od Verizon Communications stronę newsową z blogami politycznymi HuffPost. To ...

Sklonował Instagrama, dostał pozew od Facebooka

Ensar Sahinturk, obywatel Turcji, który pozazdrościł sukcesów serwisom społecznościowym Facebooka, będzie miał potężne problemy. ...

Technowieści

Niemal każdy dzień przynosi ważne wydarzenia ze świata nowych technologii. Wyszukujemy najciekawsze. „Kursk” wypływa ...

10 lat ekonomii współdzielenia. Co poszło nie tak?

Ekonomia współdzielenia wzbogaciła tradycyjną gospodarkę. Zamiast kupować produkt, kupujemy usługę. Niestety, średnie wynagrodzenie w ...