800 mln domów na świecie ma płatną telewizję

To o 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Kablówkę, platformę satelitarną lub telewizję IPTV mimo rosnącej konkurencji ze strony Internetu wciąż ma ponad połowa gospodarstw domowych na świecie

Pod koniec 2012 roku płatną telewizję subskrybowały 804 mln gospodarstw domowych na całym świecie ze 1,43 mld wszystkich –wynika z najnowszego raportu firmy Research and Markets.

Najwięcej nowych abonentów przybyło kablówkom, platformom satelitarnym i operatorom IPTV w rejonie Azji i Pacyfiku. Łącznie jest ich tam już 445 mln, o 40 mln więcej niż przed rokiem. Dojrzałe rynki, jak Ameryka Północna, gdzie liczba klientów zatrzymała się na niecałych 113 mln, nie rosły w ubiegłym roku.

Na rynkach bardziej rozwiniętych, jak USA, coraz wyraźniej widoczny jest trend polegający na przechodzeniu klientów płatnej telewizji do serwisów internetowych oferujących materiały filmowe i telewizyjne. Jak niedawno podał Nielsen, który zaczął za oceanem brać w badaniach pod uwagę domy bez telewizora, gospodarstw domowych bez dostępu do tradycyjnie pojmowanej telewizji jest obecnie w USA 5,01 mln – ponad dwukrotnie więcej niż w 2007 roku (wtedy ich 2,01 mln), czyli ok. 5 proc. wszystkich. Część klientów płatnej telewizji  rezygnuje z umów, bo chce oszczędzać, ale część przyznaje, że ich zapotrzebowanie na materiały wideo zaspakajają serwisy w rodzaju Netfliksa i Hulu.

Tags:

Ads

Mogą Ci się również spodobać

Google rozczarował inwestorów

Wyniki koncernu Alphabet, właściciela Google, okazały się lepsze od prognoz, ale inwestorzy zareagowali na ...

Kupujemy droższy sprzęt AGD

Choć sprzedaż lodówek, pralek, czy zmywarek pod względem ilościowym utrzymuje się na stabilnym poziomie, ...

Bruksela idzie na wojnę z Apple. Tym razem o AppStore

Komisja Europejska zażądała od koncernu zaprzestania bijących w konkurencję praktyk w jego sklepie z ...