Według najnowszych szacunków Związku Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Branży RTV i IT  (ZIPSEE) w tym roku sprzeda się w Polsce 2,01 mln tabletów. To o 44 proc. więcej niż w 2013 roku.  Wpływy z ich sprzedaży wzrosną jednak znacznie wolniej, tylko o 15 proc. do 260 mln euro, bo według producentów średnia cena urządzenia obniży się ze 161 euro do 129 euro).

Sporą część rynku sprzedaży w Polsce stanowią tańsze tablety.  Według IDC urządzenia kosztujące do 600 zł brutto to ok. 35 proc. rynku, GoClever podawało z kolei, że połowa rynku to urzadzenia kosztujące poniżej 100 euro. Często są to urządzenia produkowane lokalnie. To m.in. z ich popularyzacji wynika spodziewany spadek średniej ceny elektronicznej tabliczki w Polsce.

Według szacunków ZIPSEE nie spadną natomiast w tym roku średnie ceny telefonów komórkowych.  W przypadku smartfonów wynoszą ok. 210 euro, a dla tzw. feature phones (czyli prostszych telefonów bez systemu operacyjnego) wynoszą 55 euro.

Producenci szacują, że sprzedaż smartfonów, podobnie jak tabletów, będzie się w tym roku nadal zwiększać. Rok do roku wzrośnie o 23 proc. do 6,58 mln sztuk, a przychody z tej sprzedaży zwiększą się do 1,38 mld euro.

Telefonów bez systemu operacyjnego na rynek ma według prognoz trafić na polski rynek w tym roku 2,82 mln, czyli aż o 27,02 proc. mniej niż w poprzednim . Przychody z ich sprzedaży także więc spadną – według szacunków ZIPSEE zmniejszą się do 155,1 mln euro.