ATM, kóra pod markami Atman i Thinx Poland świadczy usługi telekomunikacyjne dla przedsiębiorstw i instytucji w oparciu o własne sieci światłowodowe i centra danych, zaprezentowła wyniki finansowe za ubiegły rok.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,04 mln zł w 2013 r. wobec 124,37 mln zł rok wcześniej, a zysk operacyjny – 26,32 mln zł wobec 24,95 mln zł zysku rok wcześniej. Firma zwiększyła też zysk netto, który wyniósł 19,81 mln zł (13,84 mln zł rok wcześniej).
Zarząd ATM podkreśla, że osiągnięte w minionym roku wyniki finansowe były rekordowe, a spółka utrzymała wysoki poziom rentowności (ok. 60 proc. marży ze sprzedaży), m.in. dzięki zachowaniu dyscypliny w obszarze kosztów stałych. Udział przychodów abonamentowych w całości przychodów ATM został utrzymany w 2013 roku na wysokim poziomie (ok. 88 proc.), dzięki czemu zapewniona jest stabilność przepływów pieniężnych przyszłych okresów.
W minionym roku, podobnie jak w okresie wcześniejszym, najdynamiczniej rosnącą częścią biznesu spółki były usługi centrów danych (kolokacja i hosting).Przychody z tego tytułu wzrosły o ponad 17 proc. r/r, osiągając 58 mln zł, z czego aż 97 proc. stanowiły opłaty cykliczne (abonamentowe). Udział usług centrów danych w całkowitej marży ATM wyniósł za cały 2013 rok już ponad 60 proc.
Druga ważna kategoria usług ATM — transmisja danych i usługi światłowodowe — przyniosła w 2013 roku ok. 49,5 mln zł przychodów ze sprzedaży, dzięki czemu firma zanotowała tu niespełna 4-procentowy wzrost r/r.