Rząd francuski chce konsolidacji na rynku telekomów

To reakcja na to, jak operator Bouygues Telecom po nieudanych podejściach do mariażu z Orange, a następnie – z Iliad (operator marki Free), zapowiedział zwolnienie 1,5 tys. osób czyli 17 proc. załogi.

Powodem zwolnień, jaki podano, jest wyniszczająca firmy wojna na ceny, która obniża marże operatora. Francuski minister gospodarki, Arnauld Montebourg , zapowiedział, że „Francja dołoży wszelkich starań, by wesprzeć proces łączenia się firm telekomunikacyjnych na tym rynku. Jak tłumaczył, francuscy decydenci zgodzą się na fuzję, która pomoże uspokoić na rynku wojny cenowe i zapobiegnie masowym zwolnieniom w sektorze. – Państwo nie będzie decydowało czy to najlepszą opcją byłaby fuzja z Orange czy z Free, ale dołożymy wszelkich starań, by rynek francuskich operatorów skonsolidował się do trzech operatorów – zapowiedział Montebourg.

Obecnie na francuskim rynku oprócz Free, Oragne i Bouygues działa SFR. Vivendi sprzedało go w kwietniu do sieci kablowej Numericable Group, choć Bouygues interesował się także tą opcją połączenia sił.

Po nieudanych rozmowach Bouygues planuje cięcia , które mają  się przełożyć na spadek kosztów w pionie telefonicznym o 300 mln euro do 2016 r. Żeby zażegnać kryzys w firmie bez cięć, koncern potrzebuje 7-8 mln euro. Iliad oferował ok. 3 mld euro mniej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Startupom potrzeba tlenu od dużego biznesu

To nie same startupy są przyszłością Polski, ale duże i średnie firmy, które je ...

Wirtualna przymierzalnia nadzieją e-sklepów

Startup pracuje nad technologią fotorealistycznej prezentacji i animacji odzieży na dowolnym typie sylwetki. Rusza ...

Telewizory OLED szybko tanieją

Co 15 sekund w Polsce kupowany jest telewizor. Rośnie popularność 4K. Światowy rynek telewizorów ...

Daimler na wojnie z Nokią. Poszło o patenty

Niemiecki koncern motoryzacyjny złożył skargę na Nokię w Komisji Europejskiej, oskarżając o utrudnianie dostępu ...

Tomasz Pawlikowski i Piotr Piętka: E-commerce motorem biznesu

Pojęcie reklama jest już mocno przestarzałe. Zajmujemy się transformacją biznesową – mówią Tomasz Pawlikowski ...

Technospecjały

Co dzień kolejne elektroniczne gadżety – od pięknych i użytecznych po dziwaczne i mało ...