KRRiT wycofuje się z pomysłu oddania MUX VIII TVP

Po sprzeciwie telewizyjnego rynku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rezygnuje z pomysłu oddania nowego pakietu cyfrowych stacji naziemnych TVP. Dziś będzie obradować nad nowym scenariuszem


W poniedziałek potwierdzili to Jan Dworak, przewodniczący KRRiT i Witold Graboś, jego zastępca. Czy wobec tego Krajowa Rada przychyli się do któregoś ze scenariuszy proponowanych przez nadawców? – Częściowo tak, ale proszę pamiętać, że te propozycje były bardzo różnorodne – przypomina Jan Dworak.

Nad nowym scenariuszem zagospodarowania przygotowywanego teraz do startu tzw. multipleksu ósmego (kolejnego pakietu stacji naziemnej telewizji cyfrowej) Krajowa Rada ma obradować we wtorek. Raczej nie uda się jeszcze po tych obradach opracować nowej propozycji zmian w planie.

O tym, że KRRiT wycofa się z wcześniejszego pomysłu zagospodarowania nowego multipleksu wyłącznie stacjami publicznego nadawcy, poinformował w ubiegłym tygodniu na sejmowej komisji administracji i cyfryzacji członek KRRiT, Krzysztof Luft. Wcześniej sugerował to KRRiT przedstawiciel Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który przeprowadził w branży konsultacje pomysłu Krajowej Rady. – Większość wypowiadających się była niezadowolona z takiej formy dokumentacji konkursowej, jaką zastała – mówił Wiktor Sęga, dyrektor departamentu zarządzania częstotliwościami w UKE, na Warsaw International Media Summit.

Część prywatnych nadawców chce, żeby na nowym multipleksie pozwolono nadawać zupełnie nowym kanałom, część – by rozszerzyć dzięki niemu ofertę naziemnej telewizji cyfrowej o kanały już nadające naziemnie, ale w wysokiej rozdzielczości (HD).

Jednym ze scenariuszy, jakie rozważy KRRiT, będzie wybranie tzw. aktywnego technicznego operatora nowego multipleksu, który sam wybierze ofertę nowych stacji zgodnie ze wskazaniami Krajowej Rady. KRRiT nie ustaliła jednak na razie, co chciałaby w takim ewentualnym nowym pakiecie stacji widzieć.

Nadawcy już obecni w naziemnej telewizji cyfrowej są przeciwnikami takiego pomysłu: wytykają, że prawie nie rosnący obecnie rynek reklamy telewizyjnej nie utrzyma kolejnych stacji, co spowoduje, że oferta programowa nowych kanałów będzie uboga.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Elektrownia woli kopać bitcoiny niż dostarczać prąd

Jedna z najstarszych hydroelektrowni na świecie woli zarabiać na bitcoinach niż na dostarczaniu energii ...

Duży krok na drodze do kwantowego internetu

Fizycy ustanowili nowy rekord w przekazywaniu splątania kwantowego na odległość. Przetransportowali, za pomocą światłowodu, ...

Żyła złota czy bańka spekulacyjna? Młode firmy chcą być jak CD Projekt

W Polsce działa ponad 300 studiów deweloperskich. Mają ambitne plany, ale nie wszystkie odniosą ...

Wiceprezes Huawei wypuszczona na wolność za kaucją

Aresztowana w ubiegłym tygodniu w Kanadzie dyrektor finansowa Huawei, Sabrina Meng Wanzhou, wyszła na ...

Nowa dyscyplina olimpijska? Stoją za nią ogromne pieniądze

Gry wideo w wykonaniu profesjonalistów to już nie zabawa, ale potężny biznes. Wygląda na ...

Apple rezygnuje z głośno zapowiadanej ładowarki bezprzewodowej

Firma wycofuje się z projektu AirPower i obniża ceny smartfonów, na razie w Chinach. ...