Mało iPhone’ów 5 w Polsce. Wszystkie sprzedane

apple.com

Operatorzy komórkowi rozpoczęli sprzedaż iPhone’a 5 w dniu polskiej premiery tego urządzenia – 28 września. I w zasadzie tego samego dnia zapasy telefonów się wyczerpały. Tak stało się w Orange, T-Mobile i w Plusie, natomiast w salonach Play można zdobyć jeszcze ostatnie sztuki iPhone’a 5, choć magazyny są już puste.

– Łącznie sprzedaliśmy i mamy złożone rezerwacje na wymianę telefonu w wysokości 100 proc. tego, co mieliśmy dostępne i już zamówiliśmy kolejne telefony – twierdzi Arkadiusz Majewski z biura prasowego Plusa.

– Zainteresowanie jest gigantyczne – dodaje Konrad Mróz z T-Mobile. – iPhone’y 5 błyskawicznie zniknęły z półek w naszych salonach.

Jak informuje Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, do salonów tej sieci trafiło w pierwszej transzy zaledwie kilkaset sztuk kultowych telefonów. Podobnie może być w innych sieciach, jednak ich przedstawiciele nie udzielają takich informacji.

Ze wstępnych danych zebranych przez operatorów, największą popularnością cieszy się wersja iPhone’a 5 z pamięcią 16 GB, a więc najmniejszą z dostępnych (pozostałe to 32 GB i 64 GB). To po prostu najtańsza z opcji – w Play z abonamentem za 179 zł i umową na 36 miesięcy można go kupić za 1 zł. W Orange w opcji na 2 lata i 159 zł miesięcznie iPhone 5 kosztuje 899 zł.

– Żaden smartfon z najwyższej półki nie sprzedawał się do tej pory w Play tak dobrze jak iPhone 5 – twierdzi Marcin Gruszka, rzecznik Play. – Mogę śmiało powiedzieć, że do Polski dotarła już iPhone’omania, jednak hamuje ją poziom zamożności naszego społeczeństwa. Polacy są bardzo zainteresowani zakupem tych telefonów, ale nie mogą sobie pozwolić na to od ręki, jak to czynią np. mieszkańcy Londynu czy Tokio.

W tym roku Play po raz pierwszy wprowadził najnowszy model telefonu Apple do sprzedaży w tym samym dniu co dwaj główni partnerzy tej firmy w Polsce: Orange i T-Mobile. Jak nieoficjalnie dowiedział się rpkom.pl, Play zobowiązał się do rozprowadzenia dużej liczby telefonów Apple, więc prowadzi agresywną politykę sprzedaży. Jej przejawem jest iPhone 5 za złotówkę – niewątpliwie najtańsza oferta na rynku, choć nie powinien umknąć uwadze fakt, iż połączona jest z wyjątkowo długą – trzyletnią – umową.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Medycyna rządzi w internecie rzeczy

Branża medyczna uważana jest za jedną z bardziej perspektywicznych, jeśli chodzi o wdrożenia rozwiązań ...

Geniusz i skandalista John McAfee. Barwne życie programisty

Szalony celebryta, kryptomilioner, podejrzewany o zabójstwo sąsiada, twórca pierwszego programu antywirusowego – kim jest ...

Polski detektor gorączki rusza na front walki z koronawirusem

Naukowcy z łódzkiej firmy Smart Soft Solutions stworzyli QuickTemp – bezdotykowe i samoobsługowe urządzenie ...

Waszyngton ostrzega przed Huawei

Rząd USA namawia państwa sojusznicze oraz działających w nich operatorów telekomunikacyjnych, by nie korzystali ...

Gogle, które mają być żyłą złota

Przyszły rok ma należeć do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tego typu rozwiązania – zdaniem ...

Polskie firmy IT pod presją kosztów pracy i zagranicznych graczy

W tym roku polski rynek IT może urosnąć o około 5 proc. Największe przedsiębiorstwa ...