iPady królują na słabnącym rynku tabletów

Publikacja: 31.07.2015 14:00

Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..

Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.

Drugą pozycję obronił Samsung, który sprzedał o milion sztuk mniej niż rok wcześniej i skończył kwartał wynikiem 7,6 mln sztuk, które daje mu 17 proc. udział w globalnej sprzedaży tego segmentu.

Trzecie miejsce przypada firmie Lenovo ze sprzedażą 2,5 mln sztuk, co jest wynikiem o 6,8 proc. lepszym niż w poprzednim roku. Chińczycy mają tym samym 5,7 proc. udział w rynku.

Dalsze pozycje przypadły Huawei, który sprzedał 1,6 mln tabletów i LG ze sprzedażą 1,6 mln, co jest wynikiem o 1,1 mln lepszym niż rok wcześniej.

Sumaryczny udział dwóch największych graczy zmalał z 45 proc. w pierwszym kwartale do nieco ponad 41 proc. w drugim.

Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..

Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu