W styczniu 2013 r. było to jeszcze 25,8 proc. – wynika z badania „Analiza rynku Video on Demand w Polsce”,  firmy Pentagon Research. W kolejnych falach badania ten odsetek wahał się: w sierpniu 2013 roku wynosił 24,2 proc., a w marcu 2014 r.: 26,8 proc.

Badanie zostało przeprowadzone między 28 grudnia 2015 i 8 stycznia 2016 r. na próbie 1,3 tys. respondentów internetowego panelu badawczego Pentagon Online, w tym 573 użytkowników serwisów VoD.

Wśród wszystkich badanych do płacenia za VoD „przyznało się” w styczniu tego roku 14,6 proc. (w marcu 2014 roku było to 11,4 proc., a w styczniu 2013 r. – 10,4 proc.).

Do rosnącej liczby płatnych użytkowników przyczynia się m.in. to, że płatnych serwisów OTT jest w Polsce coraz więcej. Pod koniec ubiegłego roku część swoich materiałów upłatnił Player.pl, 6 stycznia ruszył w Polsce amerykański Netflix.