Polski rynek smartfonów: Huawei pierwszy raz numerem jeden w kwartale

Na świecie chiński koncern technologiczny Huawei wyprzedził w II kwartale tego roku amerykańskiego Apple’a i zajął drugie miejsce wśród producentów smartfonów – podała we wtorek firma analityczna IDC. Natomiast w Polsce Huawei zepchnął właśnie z pudła koreańskiego Samsunga.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).
Samsung stara się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.
Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu.
Podał też, że łączna sprzedaż smartfonów w Polsce w II kw. br. była o 5 proc. wyższa niż w I kw. br. oraz o 6,8 proc. większa niż rok temu.
Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.
Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).

Samsung stara się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.

Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu.

Podał też, że łączna sprzedaż smartfonów w Polsce w II kw. br. była o 5 proc. wyższa niż w I kw. br. oraz o 6,8 proc. większa niż rok temu.

Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.

Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple wprowadza Apple TV+. Będą też gry i własna karta płatnicza

Wszystko w aplikacji, na żądanie i bez reklam, on-line albo off-line, najlepszy obraz i ...

E-migranci nie wyjeżdżają za kasą. Za czym?

Rosnące zarobki nie wystarczą, by ściągnąć do kraju wykształconych migrantów których skusiła do wyjazdu ...

Apple i Google Play usuwają niebezpieczne aplikacje randkowe ukraińskiej firmy

Trzy aplikacje randkowe zniknęły ze sklepów App Store oraz Google Play po ostrzeżeniach Federalnej ...

Urządzenia domowe szkodliwie promieniują? Ekspert UJ wyjaśnia

Świat nauki jest podzielony w opinii, czy szkodliwe są wysokie czy niskie częstotliwości. Pole ...

Śledczy na tropie polskiego grafenu

W grafenowej spółce Nano Carbon ruszył konkurs na nowego prezesa. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, warszawska ...

Reklama online warta więcej niż telewizyjna

W pierwszym kwartale tego roku po raz pierwszy w historii wydatki reklamowe w internecie ...