Polski rynek smartfonów: Huawei pierwszy raz numerem jeden w kwartale

Na świecie chiński koncern technologiczny Huawei wyprzedził w II kwartale tego roku amerykańskiego Apple’a i zajął drugie miejsce wśród producentów smartfonów – podała we wtorek firma analityczna IDC. Natomiast w Polsce Huawei zepchnął właśnie z pudła koreańskiego Samsunga.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).
Samsung stara się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.
Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu.
Podał też, że łączna sprzedaż smartfonów w Polsce w II kw. br. była o 5 proc. wyższa niż w I kw. br. oraz o 6,8 proc. większa niż rok temu.
Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.
Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

O wyniku tym poinformował w czwartek dziennikarzy
Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce. Według niego, w II kw. br. dokładnie co trzeci smartfon kupiony nad Wisłą to urządzenie jego firmy. Posłużył się danymi GfK Polonia, analitycznej firmy, na którą przyjęło się powoływać w Polsce. Zgodnie z nimi udział Huawei w polskim rynku smartfonów w ujęciu ilościowym wyniósł w II kw. br. 33,4 proc., podczas gdy w II kw. br. 25,4 proc.. (rok temu 20,3 proc.).

Samsung stara się bagatelizować sukces konkurenta. – W pierwszej połowie tego roku Polacy najchętniej kupowali smartfony
Samsung Polska – napisał na Twitterze rzecznik Samsung Electronics Olaf Krynicki. Pytany o dane za kwartał, odparł, że liczy się wynik „całego meczu”. Na łamach serwisu GSMOnline.pl podał, że jego firma miała największy udział w rynku pod względem wartości sprzedanych urządzeń. Precyzyjnych danych nie zdradził, zasłaniając się polityką GfK.

Huawei poinformował, że pod względem wartości urządzeń udział tej firmy wzrósł do 32,2 proc. (21,8 proc. w I kw.). Jefferson Zhang zapowiedział walkę o jeszcze większy kawałek tortu.

Podał też, że łączna sprzedaż smartfonów w Polsce w II kw. br. była o 5 proc. wyższa niż w I kw. br. oraz o 6,8 proc. większa niż rok temu.

Huawei tłumaczy swój sukces popularnością serii P20 i utrzymującym się popytem na telefony poprzedniej serii Mate 10.

Podczas konferencji zapewniono też, że opublikowane informacje dotyczą tylko głównej marki, a co za tym idzie nie dotyczą wyników submarki Honor, która również jest obecna w Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Medycyna rządzi w internecie rzeczy

Branża medyczna uważana jest za jedną z bardziej perspektywicznych, jeśli chodzi o wdrożenia rozwiązań ...

Innowacyjna sonda zlokalizuje dźwięk

W dzisiejszym świecie hałas stanowi nie tylko problem, ale także informację, którą można wykorzystać. ...

Zbyt męska twarz polskiej branży IT

Tylko co siódmy specjalista ds. IT w Polsce jest kobietą. To sporo poniżej unijnej ...

Chińczycy i największy skandal szpiegowski w historii Holandii

ASML, holenderski producent chipów, padł ofiarą chińskich szpiegów. W ich ręce trafiły cenne tajemnice ...

W japońskim stylu o papieżu Polaku

Poznańskie Mobinet Games tworzy grę o papieżu Polaku „Karol Wojtyła: Totus Tuus”. Równocześnie wystartowali ...

Potentat z USA ma kłopoty przez polską grę. Powód? Marihuana

Devolver Digital – amerykańska firma specjalizująca się w wydawaniu oraz dystrybucji gier wideo ma ...