Badanie „Poziomy sympatii i zaufania do największych marek telekomunikacyjnych”, do którego dotarliśmy, przeprowadziły między 1 marca a 31 sierpnia Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS oraz agencja doradcza Apostołowie Opinii. Z wyniku najbardziej może cieszyć się sieć Play. 35 proc. badanych pozytywnie odnosi się do Play jako firmy telekomunikacyjnej, zaś negatywne konotacje marka wzbudza u 14 proc. Z kolei odczucia neutralne deklaruje 52 proc. ankietowanych.
Jeszcze lepsze wyniki Play zanotowało w przypadku poziomu zaufania. 36 proc. badanych deklaruje, że ufa marce, a 48 proc. ma w tym obszarze stosunek neutralny. 16 proc. respondentów twierdzi, że ich poziom zaufania do marki Play jest niski lub zdecydowanie jej nie ufają.
Kogo lubią, a kogo nie
Wyniki badania pokazały, że więcej respondentów wykazuje niechęć do marki Orange niż sympatię. Jest to najgorszy wynik wśród firm wziętych pod uwagę. Niechęć deklaruje 26 proc. badanych, zaś pozytywne uczucia – 25 proc. Poziomy neutralne zanotowano w odpowiedziach 49 proc. respondentów.
Niskie wyniki poziomu sympatii do marki przełożyły się na poziom zaufania. Nieufność deklaruje 27 proc. badanych, z czego 17 proc. zdecydowanie nie ufa Orange. Zdanie przeciwne wyraża ogółem 24 proc. respondentów. Neutralnie w kontekście zaufania do marki wyraża się 49 proc.