Operatorzy telekomunikacyjni – od kogo i do kogo uciekają klienci?

Bloomberg

429,3 tys. numerów komórkowych oraz 246,5 tys. numerów stacjonarnych przeniesiono od operatora do operatora w pierwszym kwartale 2019 roku – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

O ile w przypadku telefonii mobilnej oznacza to spadek rok do roku o 18,3 proc., o tyle w telefonii stacjonarnej niemal podwojenie skali (wzrost o 90 proc.).

Najwyższy bilans przenosin numerów komórkowych w I kwartale br. należy do spółki Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na sieci Polkomtela, który jest właścicielem dwóch marek, w tym a2Mobile. Premium Mobile pozyskał na czysto w minionym kwartale 17,6 tys. numerów mobilnych.

CZYTAJ TAKŻE: Operatorzy internetu – kogo chętnie porzucają Polacy

Potwierdziła się też informacja, że drugie miejsce należy do Polkomtela, operatora sieci Plus, którego oficjalny wynik to 8,34 tys. pozyskanych na czysto numerów mobilnych. Telekom należący do grupy Cyfrowy Polsat oddał 82,3 tys. numerów, a pozyskał 90,6 tys.

Trzecie miejsce zajmuje satelitarna platforma NC+, MVNO na sieci P4 – z wynikiem 3,3 tys. numerów komórkowych.

CZYTAJ TAKŻE: eSIM-y wchodzą do Polski

Bilans największego MVNO – Virgin Mobile Polska był jeszcze na niewielkim minusie (strata to 130 numerów). Najsłabsze wyniki odnotowali P4 (Play) z 20,4 tys. numerów na minusie, Orange Polska ze stratą 14,1 tys. oraz T-Mobile Polska ze stratą 6,56 tys. numerów komórkowych.

W segmencie telefonii stacjonarnej na rekordowy jak do tej pory wynik złożył się przede wszystkim ujemny rezultat Orange Polska, którego pula numerów spadła na czysto o ponad 152 tys.

Jak się okazuje, z gros numerów przeniesionych z Orange korzystała jedna firma świadcząca dzięki nim usługi klientom biznesowym – Call Center Tools (z NewConnect). Jej biznes przejęła firma z Piaseczna – Tide Software, dostawca systemów dla tzw. contact centers, czyli infolinii korzystających z narzędzi takich jak SMS, MMS, videochat, e-mail. W konsekwencji tej transakcji w I kw. br. Tide Software przejęło też 141 też tys. numerów stacjonarnych, należących do numeracji Orange. Jak zapewnia ten telekom, to nie oznacza utraty 141 tys. klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Polscy operatorzy chcą nabrać masy przed rozdaniem pasma 5G

Edyta Szyszło, rzeczniczka Tide Software, mówi, że przejęty biznes obejmował kontrakty z kilkudziesięcioma klientami z branży finansowej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Disney+ może być górą w starciu z Netfliksem czy Apple

W wojnie o internetowego widza producenci treści o zasobnych portfelach mogą odnieść zwycięstwo nad ...

W Cyberpunku 2077 wystąpią światowe gwiazdy muzyki

Podczas gali The Game Awards 2019 CD Projekt ujawnił listę artystów, którzy będą tworzyć ...

Anodowanie z mniejszą ilością toksyn

Warunki pracy oraz toksyczne substancje emitowane do środowiska to nie tylko temat debat, ale ...

Pracownicy gorsi od hakerów? Powodują więcej strat

Niemal co piąta mała i średnia firma (18 proc.) w ciągu ostatniego półrocza doświadczyła ...

Segway – kultowy dwukołowiec – przechodzi do historii

Trwające dwie dekady „życie” jednego z najbardziej innowacyjnych pojazdów naszych czasów dobiegło właśnie końca. ...

Lotto rozpozna wiek gracza. Bez sprawdzania dokumentów

STX Next to poznańska firma, która przygotowuje dla Totalizatora Sportowego rozwiązanie do przewidywania wieku ...