Operatorzy telekomunikacyjni – od kogo i do kogo uciekają klienci?

429,3 tys. numerów komórkowych oraz 246,5 tys. numerów stacjonarnych przeniesiono od operatora do operatora w pierwszym kwartale 2019 roku – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Publikacja: 07.04.2019 21:43

Operatorzy telekomunikacyjni – od kogo i do kogo uciekają klienci?

Foto: Bloomberg

O ile w przypadku telefonii mobilnej oznacza to spadek rok do roku o 18,3 proc., o tyle w telefonii stacjonarnej niemal podwojenie skali (wzrost o 90 proc.).

Najwyższy bilans przenosin numerów komórkowych w I kwartale br. należy do spółki Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na sieci Polkomtela, który jest właścicielem dwóch marek, w tym a2Mobile. Premium Mobile pozyskał na czysto w minionym kwartale 17,6 tys. numerów mobilnych.

CZYTAJ TAKŻE: Operatorzy internetu – kogo chętnie porzucają Polacy

Potwierdziła się też informacja, że drugie miejsce należy do Polkomtela, operatora sieci Plus, którego oficjalny wynik to 8,34 tys. pozyskanych na czysto numerów mobilnych. Telekom należący do grupy Cyfrowy Polsat oddał 82,3 tys. numerów, a pozyskał 90,6 tys.

Trzecie miejsce zajmuje satelitarna platforma NC+, MVNO na sieci P4 – z wynikiem 3,3 tys. numerów komórkowych.

CZYTAJ TAKŻE: eSIM-y wchodzą do Polski

Bilans największego MVNO – Virgin Mobile Polska był jeszcze na niewielkim minusie (strata to 130 numerów). Najsłabsze wyniki odnotowali P4 (Play) z 20,4 tys. numerów na minusie, Orange Polska ze stratą 14,1 tys. oraz T-Mobile Polska ze stratą 6,56 tys. numerów komórkowych.

W segmencie telefonii stacjonarnej na rekordowy jak do tej pory wynik złożył się przede wszystkim ujemny rezultat Orange Polska, którego pula numerów spadła na czysto o ponad 152 tys.

Jak się okazuje, z gros numerów przeniesionych z Orange korzystała jedna firma świadcząca dzięki nim usługi klientom biznesowym – Call Center Tools (z NewConnect). Jej biznes przejęła firma z Piaseczna – Tide Software, dostawca systemów dla tzw. contact centers, czyli infolinii korzystających z narzędzi takich jak SMS, MMS, videochat, e-mail. W konsekwencji tej transakcji w I kw. br. Tide Software przejęło też 141 też tys. numerów stacjonarnych, należących do numeracji Orange. Jak zapewnia ten telekom, to nie oznacza utraty 141 tys. klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Polscy operatorzy chcą nabrać masy przed rozdaniem pasma 5G

Edyta Szyszło, rzeczniczka Tide Software, mówi, że przejęty biznes obejmował kontrakty z kilkudziesięcioma klientami z branży finansowej.

O ile w przypadku telefonii mobilnej oznacza to spadek rok do roku o 18,3 proc., o tyle w telefonii stacjonarnej niemal podwojenie skali (wzrost o 90 proc.).

Najwyższy bilans przenosin numerów komórkowych w I kwartale br. należy do spółki Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na sieci Polkomtela, który jest właścicielem dwóch marek, w tym a2Mobile. Premium Mobile pozyskał na czysto w minionym kwartale 17,6 tys. numerów mobilnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu