Badanie: SMS-y do mieszkańców wysyła 280 urzędów w Polsce

87 proc. osób, które wzięły udział w badaniu zrealizowanym na zlecenie firmy SMSAPI zadeklarowało, że korzystałoby z powiadomień SMS od urzędu, gdyby było to możliwe w ich miejscowości. Do informacji, które chciałyby otrzymywać tą drogą najchętniej należą ostrzeżenia przed burzą, upałami lub powodzią. Wskazało na nie 81 proc. respondentów.

W dalszej kolejności badani wskazali na wiadomości o pogodzie (58,9 proc.), alerty smogowe (56,8 proc.), zapowiedzi wydarzeń w mieście (prawie 55 proc.),  informacje o korkach i utrudnieniach w komunikacji (46 proc.). Co trzeci badany chciałby też, by SMS-y pomagały mu w załatwianiu urzędowych spraw np. przypominając o nieuregulowanych podatkach czy informując o odbiorze dokumentów.

Co piąta osoba chciałaby dostawać wiadomość od swojego urzędu codziennie, 40 proc.  kilka razy w tygodniu, a co trzecia osoba kilka razy w miesiącu.

Z raportu wynika przy tym, że ponad 2/3 badanych ma możliwość subskrybowania wiadomości SMS w swojej miejscowości, a około 14 proc. takiej opcji nie posiada. Pozostali respondenci – około 20 proc. wszystkich – nie mają wiedzy na ten temat.

Dane wskazują, że jak na razie w udostępnianiu tego rodzaju usługi przodują w Polsce duże miasta. Według szacunków, oferuje ją ok. 280 urzędów. Sama firma jako dostawca masowych wysyłek SMS obsługuje ponad 150 urzędów miejskich, gminnych, powiatów, sołectw i urzędów wojewódzkich. Są wśród nich wojewódzkie miasta jak Katowice czy też powiatowe jak Dębica.

– Przeciętnie mieszkańcy otrzymują od jednej do sześciu wiadomości miesięcznie, chociaż zdarzają się wyjątki, jak niedawno podczas podtopień, gdzie komunikacja jest zwiększona, aby informować na bieżąco o sytuacji.Warto pamiętać, że w odróżnieniu od alertów Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, które docierają do wszystkich posiadaczy telefonów, SMS-y wysyłane za naszym pośrednictwem, dostają tylko ci, którzy się na nie zapisali. W dużych miastach subskrybuje je kilka procent mieszkańców, ale w niektórych miejscowościach, zwłaszcza dotkniętych w przeszłości kataklizmami pogodowymi, z takiej formy komunikacji korzysta nawet 40 proc. mieszkańców – wyjaśnia Jonasz Malec z SMSAPI.

Z danych tej firmy wynika, że 69 proc. użytkowników odczytuje SMS w ciągu 5 minut od jego otrzymania, a 91 proc. w ciągu godziny. Powiadomienie o utrudnieniach można więc odczytać w autobusie, drodze do szkoły, pracy i od razu reagować.

Badanie “Komunikacja instytucji publicznych z mieszkańcami. Oczekiwania i potrzeby” przeprowadziła agencja badawcza BioStat na grupie 1000 respondentów.

Mogą Ci się również spodobać

Boom na aplikacje mobilne. Efekt koronawirusa

Użytkownicy smartfonów w ogarniętych epidemią śmiertelnego wirusa Chinach ściągają rekordowo dużo gier i aplikacji ...

Większość brytyjskich produkcji ma zniknąć z Netfliksa. Ale nie przez Brexit

Subskrybenci Netfliksa powinni szybko obejrzeć swoje ulubione brytyjskie filmy i seriale, ponieważ niedługo mogą ...

Facebook nie żałuje na bezpieczeństwo Zuckerberga

Społecznościowy gigant podwoił kwotę wydaną na bezpieczeństwo dyrektora generalnego Marka Zuckerberga w 2018 roku ...

Gdzie kupujemy sprzęt RTV i AGD? Zaskakujące wyniki badań

Rynek elektroniki użytkowej skutecznie opiera się internetowej rewolucji. Polacy chcą osobistego kontaktu z doradcą. ...

Paweł Grzegorczyk: Patenty na uczelniach są pisane do szuflady

Brakuje pieniędzy na ochronę własności intelektualnej, a rektorzy bagatelizują rolę współpracy nauki z biznesem. ...

Polska firma załatwi każdemu życzenia od idola

Platforma Hype Me, która umożliwia fanom zamawianie spersonalizowanego wideo od swoich idoli, otrzymała od ...