Wyniki Huawei w I półroczu 2019 roku: przychody w górę o 23 proc.

Chiński koncern Huawei zmagający się z naciskami ze strony Stanów Zjednoczonych opublikował wyniki finansowe za pierwsze półrocze tego roku. W tym czasie – jak informuje – odnotował około 58,3 mld dol. przychodu (401,3 mld juanów), czyli o 23,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Marża zysku netto w tym okresie wyniosła 8,7 proc. – podano zaznaczając, że są to wyliczenia przed audytem.

Według cytowanego w komunikacie prezesa Huawei, Liang Hua, firma działa sprawnie, a jej organizacja jest tak samo dobra jak zawsze.

Grupa biznesowa Huawei odpowiedzialna za infrastrukturę dla operatorów telekomunikacyjnych (Carrier Business Group), w pierwszej połowie 2019 roku miała 146,5 mld juanów. Jak podał dostawca, do tej pory podpisał 50 umów handlowych na wdrożenie technologii 5G i wysłał 150 tys. stacji bazowych na rynki całego świata.

Z kolei w mniej istotnym dla przychodów segmencie Enterprise Business Group, przychody ze sprzedaży w I poł. 2019 roku wyniosły 31,6 mld CNY.

„Huawei nadal rozszerza portfolio produktów ICT, oferując rozwiązania w wielu dziedzinach, takich jak chmura, sztuczna inteligencja, sieci kampusowe, centra danych, Internet rzeczy i inteligentne platformy obliczeniowe. Pozostaje zaufanym dostawcą dla klientów z sektora rządowego i użyteczności publicznej, a także klientów z sektorów komercyjnych, takich jak finanse, transport, energia i motoryzacja” – zapewnia koncern.

Huawei nie zdradził natomiast, czy jak zachowały się w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku jego przychody ze sprzedaży urządzeń konsumenckich (Consumer Business Group). Poinformował tylko, że segment ten wypracował w półroczu około 221 mld juanów przychodu.

Firma sprzedała o 24 proc. więcej smartfonów, bo 118 mln, podczas gdy rok wcześniej 95 mln sztuk.

Koncern podaje także, że odnotował duży wzrost w dostawach tabletów, komputerów i urządzeń wearables.

„Huawei zaczyna skalować swój ekosystem produktów, aby można było bardziej bezproblemowo i inteligentnie korzystać z oferowanych urządzeń” – podała firma, nie precyzując, co ma na myśli.

„Do tej pory ekosystem Huawei Mobile Services ma już ponad 500 milionów użytkowników i 800 000 zarejestrowanych programistów na całym świecie” – czytamy.

Koncern przyznaje po raz kolejny, że jego przychody mogą rosnąć wolniej.

– Nasze przychody w maju szybko rosły – powiedział Liang. „Biorąc pod uwagę wskaźniki, które osiągnęliśmy w pierwszej połowie roku, nadal obserwujemy wzrost nawet po tym jak zostaliśmy dodani do Entity List. Nie oznacza to, że nie mamy przed sobą żadnych trudności. Mamy i mogą one wpłynąć na tempo naszego wzrostu w najbliższym okresie czasu”.

– Ale pozostaniemy na kursie. Jesteśmy pewni tego, co przyniesie przyszłość, i będziemy kontynuować inwestycje zgodnie z planem – łącznie z tym, że wydamy 120 miliardów juanów na badania i rozwój. Przetrwamy te wyzwania i jestem przekonany, że Huawei wejdzie w nowy etap wzrostu – brzmi wypowiedź prezesa koncernu.

Mogą Ci się również spodobać

Sędzia NSA: Sztuczna inteligencja wspiera sąd, ale go nie zastępuje

Prawnicy, choć obawiają się informatyzacji życia zawodowego, coraz częściej muszą się z nią mierzyć. ...

WhatsApp ma już 2 mld użytkowników. Ale Signal za progiem

Internetowy komunikator należący do Facebooka jest obok Instagrama najlepszą inwestycją giganta społecznościowego. Na korporacyjnym ...

Udziałowcy Amazona: Nie dawajcie aplikacji do totalnej inwigilacji rządowi

Zarówno pracownicy, jak i udziałowcy Amazona chcą zablokować kontrowersyjne umowy z amerykańskim rządem. Udziałowcy ...

Śledczy na tropie polskiego grafenu

W grafenowej spółce Nano Carbon ruszył konkurs na nowego prezesa. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, warszawska ...

Produktowe plany Grupy Orange na 2019 rok

W minionym tygodniu w Paryżu odbyło się szóste już „Show Hello”, doroczne spotkanie prezesa ...

Google i Facebook wiedzą, jakie strony dla dorosłych odwiedzasz

Ponad 90 proc. stron z pornografią udziela informacji o swoich użytkownikach osobom trzecim, nawet ...