Sieciom komórkowym przybywa abonentów. Komu najwięcej?

Adobe Stock

O około 0,2 mln kart SIM urósł w I kwartale 2020 roku rynek operatorów mobilnych w Polsce. Dokupujemy usługi, w tym transmisję danych dla internetu rzeczy, na umowę.

53,9 mln kart SIM obsługiwały w końcu marca 2020 r. cztery największe grupy telekomunikacyjne w Polsce, odpowiadające za około 98 proc. rynku – wynika z danych operatorów i obliczeń „Rzeczpospolitej”.

Tym samym statystyki ich urosły od grudnia o 198 tys. kart SIM. To bilans ubytku użytkowników telefonii na kartę i rekompensującego go wzrostu kart na umowę. Według naszych obliczeń karty abonamentowe (post-paid) odpowiadały w marcu już za około 70 proc. wszystkich obsługiwanych przez gigantów komórkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Od kogo i do kogo uciekają klienci polskich sieci. Jest wielki przegrany

Pod względem przyrostu kart post-paid I kwartał br. należał do Cyfrowego Polsatu, który pozyskał 115 tys. kart i na koniec marca obsługiwał ich ponad 9,8 mln. Drugie miejsce pod względem wzrostu tej kategorii zajął Orange: plus 105 tys. abonamentowych kart SIM i 10,34 mln kart w końcu kwartału. Trzecia lokata należała do T-Mobile (28 tys.), a Playowi ubyło 19 tys. kart i miał ich po I kw. 9,97 mln.

Największą siecią pod względem ogólnej raportowanej liczby aktywacji był po I kwartale br. Orange z 15,44 mln kart. W kwartał dodał 152 tys., czyli najwięcej w branży.

Drugie miejsce należało do Playa (15,197 mln kart SIM), przy czym ten telekom w ciągu trzech miesięcy stracił 68 tys. kart. Zarząd tłumaczy to epidemią, która w Polsce na dobre zagościła w drugiej połowie marca.

W obu wypadkach dane obejmują nie tylko klientów indywidualnych i przedsiębiorstwa, ale także karty M2M wykorzystywane do komunikacji maszyn i przedmiotów, czyli do tzw. internetu rzeczy (IoT). Orange obsługiwał ich w końcu marca 1,71 mln, Play – 132 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Drożeją usługi sieci komórkowych. Kolejny operator podnosi ceny

Trzecia lokata należy do Grupy Cyfrowy Polsat. Z jej sprawozdania wynika, że w końcu marca obsługiwała w sumie około 12,27 mln kart SIM marek Plus, Plush i Aero2, czyli o około 80 tys. więcej niż w grudniu. Jaka była dokładnie liczba usług mobilnych, nie jest jasne, bo w danych o klientach internetu są także posiadacze stacjonarnej usługi.

Czwarte miejsce w ogólnym rankingu zajmuje T-Mobile z 10,98 mln kart SIM.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

Muzyczne serwisy internetowe coraz ostrzej walczą o pozycję na światowych rynkach. Apple Music wysunął ...

„Kler” zapewnił kinom kolejny rekordowy rok

W grudniowym repertuarze brakuje hitów, ale promocje i wysyp premier pomogą uciułać 2,6 mln ...

Zablokowany przez Facebooka polski Brand24 ujawnił dane o sprzedaży

Spółka deklaruje, że specjalnie nie ucierpiała, spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów jest przejściowe. Jakie ...

Startupy 2019. Polscy samuraje pod rękę z Robertem Lewandowskim

Technologia Fido.ai znanej polskiej firmy specjalizującej się w sztucznej inteligencji rozwija się pod nowymi ...

Merkel posiada dowody na atak rosyjskich hakerów

Angela Merkel przekazała, że Rosjanie zlecili atak hakerów, którego była celem. Kanclerz Niemiec powiedziała, ...

Polski bionanosatelita może zmienić medycynę

Czy lekarstwo na raka zostanie wynalezione w kosmosie? Jeśli tak się stanie, może być ...