Sieciom komórkowym przybywa abonentów. Komu najwięcej?

Adobe Stock

O około 0,2 mln kart SIM urósł w I kwartale 2020 roku rynek operatorów mobilnych w Polsce. Dokupujemy usługi, w tym transmisję danych dla internetu rzeczy, na umowę.

53,9 mln kart SIM obsługiwały w końcu marca 2020 r. cztery największe grupy telekomunikacyjne w Polsce, odpowiadające za około 98 proc. rynku – wynika z danych operatorów i obliczeń „Rzeczpospolitej”.

Tym samym statystyki ich urosły od grudnia o 198 tys. kart SIM. To bilans ubytku użytkowników telefonii na kartę i rekompensującego go wzrostu kart na umowę. Według naszych obliczeń karty abonamentowe (post-paid) odpowiadały w marcu już za około 70 proc. wszystkich obsługiwanych przez gigantów komórkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Od kogo i do kogo uciekają klienci polskich sieci. Jest wielki przegrany

Pod względem przyrostu kart post-paid I kwartał br. należał do Cyfrowego Polsatu, który pozyskał 115 tys. kart i na koniec marca obsługiwał ich ponad 9,8 mln. Drugie miejsce pod względem wzrostu tej kategorii zajął Orange: plus 105 tys. abonamentowych kart SIM i 10,34 mln kart w końcu kwartału. Trzecia lokata należała do T-Mobile (28 tys.), a Playowi ubyło 19 tys. kart i miał ich po I kw. 9,97 mln.

Największą siecią pod względem ogólnej raportowanej liczby aktywacji był po I kwartale br. Orange z 15,44 mln kart. W kwartał dodał 152 tys., czyli najwięcej w branży.

Drugie miejsce należało do Playa (15,197 mln kart SIM), przy czym ten telekom w ciągu trzech miesięcy stracił 68 tys. kart. Zarząd tłumaczy to epidemią, która w Polsce na dobre zagościła w drugiej połowie marca.

W obu wypadkach dane obejmują nie tylko klientów indywidualnych i przedsiębiorstwa, ale także karty M2M wykorzystywane do komunikacji maszyn i przedmiotów, czyli do tzw. internetu rzeczy (IoT). Orange obsługiwał ich w końcu marca 1,71 mln, Play – 132 tys.

CZYTAJ TAKŻE: Drożeją usługi sieci komórkowych. Kolejny operator podnosi ceny

Trzecia lokata należy do Grupy Cyfrowy Polsat. Z jej sprawozdania wynika, że w końcu marca obsługiwała w sumie około 12,27 mln kart SIM marek Plus, Plush i Aero2, czyli o około 80 tys. więcej niż w grudniu. Jaka była dokładnie liczba usług mobilnych, nie jest jasne, bo w danych o klientach internetu są także posiadacze stacjonarnej usługi.

Czwarte miejsce w ogólnym rankingu zajmuje T-Mobile z 10,98 mln kart SIM.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To ma być przełom w walce z hejtem. Instagram sięga po AI

Serwis społecznościowy będzie korzystać z pomocy Sztucznej Inteligencji, której zadaniem będzie ostrzeganie użytkowników, gdy ...

Messenger na podsłuchu. Facebook spisywał nagrania

Afera nie dotyczy jednak tego, że Facebook słuchał. Problemem jest, że nie mówił, że ...

Punkowi piraci gier z Polski wychodzą w świat

Studio opublikowało strategię na lata 2020-2021. Chce skoncentrować się na segmencie wirtualnej rzeczywistości. „Celem ...

Randkowy Tinder stworzył własny serial. Zaskakujący

W najbliższy weekend użytkownicy Tindera będą mogli obejrzeć dedykowaną im specjalną, interaktywną serię filmów. ...

Targi gier E3: nowy Xbox i zapowiedzi przebojów

Xbox nowej generacji, serwis streamingowy Microsoftu, a także zapowiedzi przyszłych przebojów: gier „Star Wars ...

CreativeForge Games ma problem. Pracownicy uciekają

Studio CreativeForge Games straciło sporą część załogi. Notowania na giełdzie załamały się. W środę ...