Operatorzy chcą szybko nowej aukcji 5G

Bloomberg

Niedoszli uczestnicy licytacji nie oprotestują decyzji o unieważnieniu procedury związanej z unieważnioną aukcją, ale liczą, że regulator nie będzie zwlekać z kolejnym podejściem.

Trzy z czterech sieci komórkowych uczestniczących w unieważnianej z inicjatywy rządu aukcji częstotliwości dla sieci 5G oficjalnie deklarują, że nie będą odwoływać się od decyzji w tej sprawie.

– Nie widzimy merytorycznych podstaw do odwołania się od decyzji o anulowaniu aukcji częstotliwości. Liczymy na to, że nowy proces dystrybucji pasma z zakresu 3,4–3,8GHz rozpocznie się jak najszybciej – przekazuje Konrad Mróz, dyrektor działu komunikacji zewnętrznej w T-Mobile Polska.

CZYTAJ TAKŻE: T-Mobile i Play ruszają we wtorek z 5G. Co proponują?

– Nie zamierzamy skarżyć decyzji prezesa UKE o unieważnieniu aukcji. Dla nas, jak i zapewne dla całego rynku oraz jak rozumiemy także dla regulatora i rządu, priorytetem jest ponowne szybkie zorganizowanie aukcji i umożliwienie świadczenia usług 5G w oparciu o przeznaczone do tego celu częstotliwości 3,6 GHz – mówi Witold Drożdż, członek zarządu Orange Polska ds. strategii i spraw korporacyjnych.

– Nie będziemy się odwoływać. Zależy nam na szybkim rozdysponowaniu pasma – mówi z kolei Małgorzata Zakrzewska, dyrektor komunikacji w Play Communications.
Oficjalnego stanowiska nie otrzymaliśmy na razie tylko od Cyfrowego Polsatu, właściciela sieci Plus. Nieoficjalnie – jest ono takie jak konkurencji.

W marcowej aukcji każdy telekom złożył ofertę wstępną i wpłacił 182 mln zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bezpieczne twarzą w twarz. Jakie aplikacje do wideokonferencji wybrać

Wysyp komunikatorów, aplikacje do wideokonferencji, platformy do zdalnej pracy – jakie rozwiązania do organizacji ...

Drony będą miały tablice rejestracyjne

Wkrótce łatwo będzie można zidentyfikować drona dzięki obowiązkowym specjalnym elektronicznym tablicom rejestracyjnym.   Wytyczne ...

Najpopularniejsze gry w Polsce. Zwycięzca jest jeden

Rynek gier wideo rozwija się w błyskawicznym tempie – tylko w ub. r. na ...

YouTube zdejmuje reklamy wyborcze Trumpa

Prezes YouTube Susan Wojcicki powiedziała, że z platformy zniknęła część reklam wyborczych kampanii reelekcyjnej ...

Polacy ruszają po chemię i żywność do internetu. Europa nam uciekła

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 56 proc. Polaków choć raz kupiło przez internet ...

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży muzyki. Napędza streaming i polscy twórcy

W pierwszym półroczu 2019 r. polski rynek muzyczny wzrósł o ponad 10 proc., osiągając ...