Od kogo i do kogo uciekają klienci telekomów. Dwóch wygranych

Piotr Malecki/Bloomberg

O prawie 40 proc. mniej numerów komórkowych przenieśli Polacy z sieci do sieci w drugim kwartale tego roku, naznaczonym przez epidemię. Najczęściej wybierano Orange. Najlepszy bilans ma Plus.

279,9 tys. numerów komórkowych przeniesiono z sieci do sieci w drugim kwartale tego roku – wynika z zestawienia opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. To istotnie mniej niż w tym czasie w 2019 r., gdy operatora zmieniło ponad 458 tys. numerów. Powód spadku to nie tylko to, że większość Polaków podpisała z operatorami umowy.

Tym razem chodzi także o to, że w minionym kwartale ponad połowa salonów operatorów była zamknięta, a to one przyjmują i realizują zlecenia przenosin numerów klientów indywidualnych. Dodatkowo, także po odmrożeniu gospodarki 4 maja ruch w galeriach handlowych pozostaje niewielki, a wiele osób ogranicza pobyt w miejscach klimatyzowanych, potencjalnie uczęszczanych do minimum.

CZYTAJ TAKŻE: Spadły wpływy z roamingu. Operatorzy chcą wyższych cen

Ta ograniczona mobilność użytkowników widoczna jest właśnie w danych operatorów. Tym razem wśród czterech największych telekomów nie jeden, ale dwóch ma dodatni bilans przenosin. Do Polkomtela, operatora sieci Plus dołączył Orange Polska. Na minusie byli nadal Play i T-Mobile Polska.

Najlepszy wynik (bilans pozyskanych i utraconych numerów) ma ponownie Plus (20,9 tys.). Bilans Orange to 9,52 tys. numerów. Choć to do tej sieci przeniesionych zostały w tym czasie najwięcej numerów (ponad 72 tys.). to jednak sporo także zabrano (63 tys.).

W sumie, pod względem bilansu telekom zajął pod tym względem jednak trzecie miejsce, a nie drugie. Druga lokata należy ponownie do wirtualnego operatora Premium Mobile (13,6 tys. numerów), powiązanego kapitałowo z Plusem.

T-Mobile Polska stracił na czysto 11,6 tys. numerów. Najsłabszy rezultat kolejny raz zanotował Play, który stracił ostatecznie 57,2 tys. numerów.

CZYTAJ TAKŻE: 5G nie będzie drogie. Najnowszy raport

Ponownie dobrze radzili operatorzy kablowi i satelitarna platforma ITI Neovision, którzy najczęściej korzystają z infrastruktury Playa, aby oferować usługi swoim abonentom.

Powoli rozpędza się UPC Polska, jeden z partnerów dawnego challengera. Rok temu jej bilans przenosin komórkowych numerów wynosił minus 5 numerów. Po tym jak na nowo rozpoczęła sprzedaż usług komórkowych, teraz widać już zmianę. W minionym kwartale UPC pozyskało na czysto prawie 2,9 tys. numerów. To prawie tyle co kablówka o najlepszym wyniku MNP – Vectra (nie licząc wyniku Multimedia Polska, które do niej należą).

Dodatni bilans przenosin numerów zanotowała także Virgin Mobile Polska, czyli największy MVNO pod względem liczby kart SIM (przejmowana przez Playa). Był on jednak niewielki i wyniósł niecałe 800 numerów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Dyrektor programu GovTech: Teraz to my jesteśmy wzorcem

Nawet niezależny think tank w Wielkiej Brytanii zarekomendował rządowi, żeby wzorować się na nas, ...

Firmy coraz bardziej stawiają na chmurę

Aż dziewięć na dziesięć przedsiębiorstw korzysta już z rozwiązań bazujących na technologii chmurowej. Dzięki ...

Netflix podał obsadę drugiego sezonu „Wiedźmina”

Ruszyły zdjęcia do drugiego sezonu „Wiedźmina”. Oficjalnie ogłoszono nazwiska aktorów, którzy dołączą do obsady. ...

Operator pocztowy niczym firma technologiczna

Cyfrowe usługi dla obywateli, najnowocześniejszy sorter w Polsce czy sieć automatów paczkowych to przykłady ...

Najszybciej rosnąca marka smartfonów w pandemii. Zaskoczenie

Nie Huawei, czy Xiaomi, ale inny chiński producent okazał się „królem” I półrocza br. ...

Znany na świecie polski startup ruszył do walki z koronawirusem

Krakowska firma Estimote postanowiła dostosować do walki z epidemią swoje urządzenie, które jest dostępne ...