Smartfony z systemem operacyjnym Android mają pomóc w polepszeniu pozycji Motoroli na rynku polskim. Firma zamierza wprowadzić w najbliższym czasie dwa modele – Milestone dla biznesu oraz Dext do segmentu klientów indywidualnych.
– Obecnie prowadzimy rozmowy z czwórką operatorów komórkowych, aby wprowadzili je do swej oferty. Bez tego bowiem trudno dziś liczyć, a by jakiś telefon komórkowy w Polsce mógł się sprzedawać na większą skalę – mówi Małgorzata Matusiewicz, dyrektor marketingu działu urządzeń mobilnych w Motoroli na region Europy Środkowej i Północnej. Kiedy więc trafią do sprzedaży w Polsce? – Chcemy jak najszybciej – mówi Matusiewicz. Przyznaje jednak, ze jest mało realne, aby miało to miejsce jeszcze w tym roku przed świętami Bożego Narodzenia. Prawdopodobnie będzie to więc I kwartał przyszłego roku.
Dext i Milestone, w USA sprzedawane po nazwami Cliq i Droid, są pierwszymi z kilkudziesięciu modeli z Androidem jakie Motorola chce zaoferować w przyszłym roku. Wprowadzeniu na amerykański rynek Droida towarzyszyła silna kampania marketingowa porównująca go z iPhonem. Spot telewizyjny wylicza cechy jakie ma Droid, a brakuje ich iPhone’owi. – W Polsce i Europie trudno sobie jednak wyobrazić, aby taka kampania porównawcza mogła się pojawić – mówi Małgorzata Matusiewicz. Tłumaczy, że u są inne uregulowanie prawne i percepcja takich reklam.
– Przekonujemy polskich operatorów, aby sprzedawali te smartfony z atrakcyjnym pakietem usług dostępu do Internetu – podkreśla Matusiewicz. Nie chce ona zdradzić, ile Dext i Milestone będą kosztować w Polsce.