W 2013 r. globalna liczba użytkowników mobilnych społeczności przekroczy poziom 600 mln osób – przewiduje firma badawcza eMarketer. Mobilne wersje serwisów takich jak Facebook w najbliższych latach będą jednym z głównych czynników stymulujących dynamiczny wzrost liczby internautów łączących się z siecią za pośrednictwem telefonów komórkowych.
607 mln użytkowników mobilnych społeczności w 2013 r. będzie stanowić, według prognozy eMarketera, 43 proc. wszystkich użytkowników mobilnego internetu na świecie i 10,8 proc. wszystkich osób używających telefonów komórkowych. – Liczby wyglądają imponująco. Jednak wykorzystanie tego potencjału w marketingu będzie wyzwaniem – skomentował Noah Elkin, starszy analityk eMarketera. Powodem jest m.in. przyzwyczajenie użytkowników do obecnego modelu obecnych mobilnych wersji najpopularniejszych serwisów – Facebooka i MySpace, dostępnych za darmo i pozbawionych reklam. Według eMarketera największą szansą dla reklam w mobilnych serwisach społecznościowych jest ich zintegrowanie z usługami lokalizacyjnymi.