Taką wartość mają osiągnąć w 2014 roku serwisy dostępne w sieciach 4G – przewiduje firma badawcza ABI Research. Aż 78 proc. z tej sumy przypadnie na proste usługi dostępu do Internetu. Według analityków ABI Research operatorzy wciąż pełnią na rynku rolę kanału komunikacyjnego i – mimo ciągłych prób – trudno im będzie sięgnąć po przychody z bardziej zaawansowanych usług, jakie można świadczyć w mobilnych sieciach telekomunikacyjnych. Niemniej usługi własne operatorów – czy to rozwijane samodzielne, czy pozyskiwane od zewnętrznych dostawców – będą powoli zdobywały użytkowników.
Według ABI Research największym powodzeniem będą się cieszyły usługi lokalizacyjne i nawigacyjne, serwisy multimedialne – wideo na życzenie, programy P2P, pay-per-view, radio i telewizja mobilna – oraz serwisy z grami na urządzenia przenośne. – Operatorzy skorzystają z nowych szans, jeżeli obalą mur utworzony wokół własnych platform sprzętowo-informatycznych i zdecydują się otwarty ekosystem. Dzięki temu będą mogli łatwiej kooperować z zewnętrznymi dostawcami treści i usług, jak również sterować rozwojem tego ekosystemu dzięki współpracy z dostawcami urządzeń sieciowych i terminali – mówi Philip Solis, menedżer ABI Research.