Dostarczanie muzyki staje się coraz ważniejszą usługą dodaną operatorów komórkowych. Brytyjski Vodafone poinformował właśnie, że w 2009 r. z jego sklepu z plikami muzycznymi skorzystało ponad 450 tys. osób, z czego 100 tys. tylko w styczniu. Statystyki pochodzą z największych europejskich rynków operatora, takich jak Niemcy, Włochy, Wielka Brytania, Hiszpania, Portugalia, Holandia, Irlandia i Grecja.

Sukces Vodafone jest kolejnym przejawem stopniowego poszerzania działalności operatorów o dostarczanie zawartości multimedialnej. Niedawno polski Polkomtel poinformował, że Muzodajnia.pl, należący do operatora sklep z muzyką, przekroczył barierę 100 tys. użytkowników. „Rzeczpospolita” informowała o tym [link=http://www.rp.pl/artykul/67344,422741_Muzodajnia_sama_na_rynku_e_muzyki.html]tutaj.[/link]

Oferta muzyczna wciąż ma jednak śladowy wpływ na finanse operatorów. Według szacunków rpkom.pl wartość sprzedaży muzyki w Muzodajni Polkomtela w 2009 r. nie przekroczyła 10 mln zł.