Broadband nie powinien być włączany do usługi powszechnej

Obecnie nie ma warunków do włączenia dostępu szerokopasmowego do zakresu usługi powszechnej, które powinny być świadczone z uwzględnieniem możliwości ekonomicznych użytkowników końcowych, a nie realnych kosztów jej świadczenia – mówi w rozmowie z rpkom.pl Maciej Rogalski, dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP.

Publikacja: 02.03.2010 17:49

Maciej Rogalski, dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP

Maciej Rogalski, dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP

Foto: Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

[b]rpkom.pl: – Czy TP poradziłaby sobie z potencjalnie poszerzonym zakresem usługi powszechnej o szerokopasmowy dostęp i telefonię komórkową?[/b]

[i]Maciej Rogalski, dyrektor Pionu Współpracy Regulacyjnej Grupy TP[/i]: – TP nie świadczy dzisiaj usług telefonii komórkowej. Gdyby musiała świadczyć taką usługę, to musiałaby kupować ją od innego operatora. Fakt, że PTK Centertel jest spółką zależną grupy nie uprawnia TP do bezpłatnego wykorzystywania częstotliwości posiadanych przez PTK, ani PTK do bezpłatnego świadczenia takiej usługi. Wydaje się, że takie rozważania są przedwczesne.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem