60 tys. nowych abonentów zdobyły największe polskie sieci kablowe

Publikacja: 05.03.2010 00:00

Około 60 tysięcy abonentów zdobyło w 2009 r. dziewięć największych sieci kablowych (zorganizowanych w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej) – wynika z zebranych przez nas danych. Na koniec grudnia obsługiwały one 3,219 mln abonentów. Przyrost jest nieznaczny, ale trzeba pamiętać, że strategia operatorów polega na tym, aby jednemu abonentowi oferować jak najwięcej usług.

W przypadku UPC, z dwóch usług korzystało na koniec roku 23,8 proc. klientów, a z trzech 14,2 proc. W Multimedia Polska proporcje te były inne: 31,7 proc. abonentów sieci korzystało z dwóch usług, a 13,2 proc. z trzech. Sieci migrują klientów telewizji analogowej na cyfrową. W efekcie około 1/3 abonentów sieci kablowych korzysta już z cyfrowej telewizji. Przybyło ich w Polsce w rok 315,5 tys. W tym samym czasie liczba abonentów korzystających z telewizji analogowej skurczyła się o 410,8 tys. Kablówki zdobyły w ubiegłym roku 210,2 tys. użytkowników stacjonarnego dostępu do Internetu.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej