Reklama

UOKIK przyjrzy się akcji migracyjnej T-Mobile na Jump![nowe]

Publikacja: 12.08.2014 14:29

W związku ze skargami klientów T-Mobile Polska, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie operatora. Zbada, czy sposób, w jaki telekom wprowadził podwyżkę cen był zgodny z prawem – podał dziś urząd antymonopolowy.

UOKiK może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy. Ma ono na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej – przypomina UOKIK.

Postępowanie dotyczące T-Mobile ma wykazać, czy zmiana zawartych z konsumentami umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest dokonywana w sposób zgodny z prawem. W szczególności, UOKIK sprawdzi m.in.;

* czy T-Mobile nie złamał warunków umowy z konsumentami,

* czy należycie poinformował ich o zmianie ceny, oraz

Reklama
Reklama

* czy wyznaczył odpowiednio długi termin na decyzję (tu być może mieć wątpliwość: podwyżki abonamentów operator wprowadza po nieco ponad miesiącu od startu kampanii informacyjnej – red.).

UOKiK zbada także, czy z otrzymanych pism konsumenci mogli dowiedzieć się, że w przypadku braku akceptacji zmian mogą wypowiedzieć umowę, a operatorowi w takiej sytuacji nie będzie przysługiwało roszczenie o zwrot ulgi udzielonej w związku z zawarciem umowy.

Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia.

T-Mobile Polska wydał w sprawie postępowania urzędu oświadczenie. Cytujemy je poniżej:

T-Mobile Polska informując klientów o planowanych zmianach warunków świadczenia usług zastosował obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa. T-Mobile Polska poinformował zgodnie z przepisami Prawa telekomunikacyjnego o zmianie cen świadczonych usług, z odpowiednim wyprzedzeniem, wyraźnie informując o przysługujących konsumentom w takim przypadku uprawnieniach. Dowodem to potwierdzającym jest treść pisma wysłanego do klientów, gdzie wszystkie te informacje są zawarte. Nie można także uznać, że w pismach tych jest stwierdzenie, że jeśli klient nie zgodzi się na zmianę taryfy, to abonament telefoniczny wzrośnie. Klient w piśmie został bowiem wyraźnie poinformowany o czymś zupełnie innym, tj. przysługującym mu w takiej sytuacji uprawnieniu. W prowadzonym przez UOKiK postępowaniu wyjaśniającym T-Mobile będzie ściśle współpracował z Urzędem aby wyjaśnić wszystkie wątpliwości.

Z poważaniem,

Reklama
Reklama

Prof. nadzw. dr hab. Maciej Rogalski

Członek Zarządu, Dyrektor ds. Prawnych, Ochrony Danych i Zarządzania Zgodnością T-Mobile Polska

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama