Mobilne urządzenia wypierają komputer biurkowy. 30 proc. polskich internautów ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera – wynika z badania MEC Mobile Report domu mediowego MEC.

Z laptopa łączy się z siecią prawie 80 proc. internautów, a ze smartfona: ponad 60 proc. (patrz: wykres). I jest ich coraz więcej (dwa lata temu tablet miało 9 proc. polskich uzytkowników sieci, a smartfon: 52 proc.), podczas gdy odsetek osób korzystających z komputera stacjonarnego spada – jeszcze dwa lata temu wynosił 71 proc., dziś sięga 63 proc. Najwięcej zwolenników tablety mają w Polsce w grupie 30-latków: 40 proc. osób mieszczących się w tej grupie wiekowej ma elektroniczną tabliczkę.

Najczęściej mamy w domu tablet Samsunga (deklaruje to jedna trzecia właścicieli tych urządzeń), nieco rzadziej – iPada (13 proc.), Asusa (7 proc.), Lenovo (6 proc.), Acera (5 proc.) i Sony (2 proc.). 27 proc. deklaruje, że ma w domu urządzenie innej marki.

Najczęściej korzysta się z tabletów do przeglądania Internetu – w ten sposób korzysta z niego 73 proc. badanych. W gry gra nico mniej niż połowa (43 proc.), muzyki słucha i filmy ogląda na tabletach 44 proc. polskich internautów. Zamiast komputera i laptopa tabletu używa już prawie jedna trzecia z nich, ale taki sam odsetek (32 proc.) deklaruje, że tablet to urządzenie używane wyłącznie w czasie podróży. Co ciekawe dla wydawców, 30 proc. polskich internautów czyta na tablecie prasę. Niecała jedna czwarta robi nimi zdjęcia i wykorzystuje je do komunikowania się przez komunikatory (np. Skype).

Badanie przeprowadzono na ponad 1,3 tys. polskich internautów.