Firma badawcza ARC Rynek i Opinia przeprowadziła badania dotyczące cen elektroniki użytkowej. Wynika z nich, że smartfony nie brandowane lub pochodzące od nieznanego, nowego dostawcy powinny kosztować w granica 260-450 zł. To właśnie taka cena daje szanse na zyskanie przychylności konsumentów, których uwaga jest coraz częściej rozproszona.

Adam Czarnecki z ARC powiedział, że pytanie skierowane do respondentów dotyczyło warunków jakie spełnić musi telefon niepopularnej marki, aby zwrócić uwagę klienta. W trakcie badania okazało się, że wciąż są kręgi w których telefon komórkowy, szczególnie inteligentny jest oznaką prestiżu, dlatego b-brandy nie są szczególnie wysoko cenione. Co trzeci pytany przyznał, że jego znajomi zwracają uwagę na markę telefonu, z którego korzystają koledzy.

Decydującym czynnikiem wyboru dla 87 proc. ankietowanych jest cena. Tylko 13 proc. pytanych zwraca uwagę na unikalne lub pożądane funkcjonalności takie jak pojemność baterii czy możliwość wprowadzenia dwóch kart SIM do urządzenia.

Konsumenci z niepokojem patrzą na kwestię trwałości i awaryjność nieznanych marek (obawia się tego aż 70 proc. przepytanych osób). 47 proc. nie jest pewna jakości wykonania produktu, a 46 procent boi się problemów z serwisem urządzeń.

Cały raport firma ARC Rynek i Opinia przedstawi w październiku 2014.