Reklama

UOKIK krytykuje ogłoszenie aukcji 800/2600

Publikacja: 29.10.2014 20:59

Zakres i zasady ogłoszonej przez Prezesa UKE selekcji dystrybucji widma z zakresu 800 i 2600 MHz w niedostateczny sposób chronią stan konkurencji i interesy konsumentów na tym rynku – napisała Bernadeta Kasztelan-Świetlik, wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w stanowisku przekazanym we wtorek szefowej Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

UOKIK tym samym krytykuje ogłoszoną już – 10 października – aukcję pasma.

Podnosi analogiczne zarzuty, jak w trybie konsultacji dokumentacji aukcyjnej. Urząd antymonopolowy opowiada się za przetargiem (w którym mógłby dokonywać oceny oferentów).

Wytyka UKE, że nie uwzględnił uwag UOKIK zgłoszonych w konsultacjach. Stwierdza m.in., że nie zostały wzięte pod uwagę postulaty skorygowania definicji grupy kapitałowej przyjęte na potrzeby procedury dystrybucji pasma.

To o tyle zastanawiające, że Magdalena Gaj, prezes UKE, mówiła nam niedawno o tym, że regulator jednak zmodyfikował tę definicję wpisując w dokumentacji wprost definicję z ustawy o ochronie konkurencji.

Reklama
Reklama

UOKIK uważa również, że nie ma pewności – na czym przecież zależy rządowi – że dzięki aukcji Polska przybliży się do realizacji celów Europejskiej Agendy Cyfrowej. Podnosi, że UKE nie narzuciło operatorom obowiązku zapewniania usług o konkretnej jakości i różnorodności.

W podsumowaniu wiceprezes urzędu antymonopolowego zawiera mocne w wydźwięku sformułowanie:

„(…) mając powyższe na względzie tryb i zasady ogłoszonego 10 października br. postępowania selekcyjnego rozdysponowania częstotliwości z zakresów 800 MHz i 2600 MHz uznać należy za ryzykowne z perspektywy rozwoju rynku telekomunikacyjnego i stabilizacji warunków konkurencji rynkowej, a w konsekwencji także zabezpieczenia interesów konsumentów, jako ostatecznych odbiorców telekomunikacyjnych”.

Wśród prawników pojawiają się opinie, że tak ostra krytyka jednego urzędu przez drugi może być przyczynkiem ingerencji rządu.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama