Aktualizacja: 09.05.2025 11:54 Publikacja: 30.04.2015 15:41
Tempo przyłączania nowych nie będzie już jednak zawrotne uwagi na spore nasycenie rynku i konkurencję ze strony alternatywnych usług, jakimi są serwisy VoD działające w Internecie. Na koniec tego roku w 18 krajach Europy Zachodniej klientów płatnej telewizji będzie 99 mln, a w 2020 roku ich liczba wzrośnie, ale tylko do 104,81mln. – Choć liczba gospodarstw z płatną telewizją rośnie, wpływy z tych usług pozostanę w regionie bez zmian na poziomie ok. 32 mld dol. W większości krajów i w przypadku większości platform ARPU z takich usług spada. Branża jest coraz bardziej konkurencyjna z uwagi na nowych graczy, głównie operatorów IPTV, ale także serwisy OTT i SVoD. Zwiększona konkurencja oznacza tańsze pakiety. Poszerzanie oferty płatnych telewizji o nowe usługi pozwala zwiększać całościowe ARPU, ale to z usług telewizyjnych obniża się – komentuje Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas