W 2019 r. w Europie Zachodniej nie będzie abonentów analogowych pakietów kablówek

Według Digital TV Research między końcem ubiegłego roku a 2020 r. roku odsetek gospodarstw domowych wykupujących dostęp do płatnej telewizji zwiększy się z 56,7 proc. do 60,4 proc.

Publikacja: 30.04.2015 15:41

Tempo przyłączania nowych nie będzie już jednak zawrotne uwagi na spore nasycenie rynku i konkurencję ze strony alternatywnych usług, jakimi są serwisy VoD działające w Internecie. Na koniec tego roku w 18 krajach Europy Zachodniej klientów płatnej telewizji będzie 99 mln, a w 2020 roku ich liczba wzrośnie, ale tylko do 104,81mln. – Choć liczba gospodarstw z płatną telewizją rośnie, wpływy z tych usług pozostanę w regionie bez zmian na poziomie ok. 32 mld dol. W większości krajów i w przypadku większości platform ARPU z takich usług spada. Branża jest coraz bardziej konkurencyjna z uwagi na nowych graczy, głównie operatorów IPTV, ale także serwisy OTT i SVoD. Zwiększona konkurencja oznacza tańsze pakiety. Poszerzanie oferty płatnych telewizji o nowe usługi pozwala zwiększać całościowe ARPU, ale to z usług telewizyjnych obniża się – komentuje Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay