W 2019 r. w Europie Zachodniej nie będzie abonentów analogowych pakietów kablówek

Według Digital TV Research między końcem ubiegłego roku a 2020 r. roku odsetek gospodarstw domowych wykupujących dostęp do płatnej telewizji zwiększy się z 56,7 proc. do 60,4 proc.

Publikacja: 30.04.2015 15:41

Tempo przyłączania nowych nie będzie już jednak zawrotne uwagi na spore nasycenie rynku i konkurencję ze strony alternatywnych usług, jakimi są serwisy VoD działające w Internecie. Na koniec tego roku w 18 krajach Europy Zachodniej klientów płatnej telewizji będzie 99 mln, a w 2020 roku ich liczba wzrośnie, ale tylko do 104,81mln. – Choć liczba gospodarstw z płatną telewizją rośnie, wpływy z tych usług pozostanę w regionie bez zmian na poziomie ok. 32 mld dol. W większości krajów i w przypadku większości platform ARPU z takich usług spada. Branża jest coraz bardziej konkurencyjna z uwagi na nowych graczy, głównie operatorów IPTV, ale także serwisy OTT i SVoD. Zwiększona konkurencja oznacza tańsze pakiety. Poszerzanie oferty płatnych telewizji o nowe usługi pozwala zwiększać całościowe ARPU, ale to z usług telewizyjnych obniża się – komentuje Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń