iPady królują na słabnącym rynku tabletów

Publikacja: 31.07.2015 14:00

Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..

Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.

Drugą pozycję obronił Samsung, który sprzedał o milion sztuk mniej niż rok wcześniej i skończył kwartał wynikiem 7,6 mln sztuk, które daje mu 17 proc. udział w globalnej sprzedaży tego segmentu.

Trzecie miejsce przypada firmie Lenovo ze sprzedażą 2,5 mln sztuk, co jest wynikiem o 6,8 proc. lepszym niż w poprzednim roku. Chińczycy mają tym samym 5,7 proc. udział w rynku.

Dalsze pozycje przypadły Huawei, który sprzedał 1,6 mln tabletów i LG ze sprzedażą 1,6 mln, co jest wynikiem o 1,1 mln lepszym niż rok wcześniej.

Sumaryczny udział dwóch największych graczy zmalał z 45 proc. w pierwszym kwartale do nieco ponad 41 proc. w drugim.

Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..

Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił