Reklama

iPady królują na słabnącym rynku tabletów

Publikacja: 31.07.2015 14:00

Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..

Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.

Drugą pozycję obronił Samsung, który sprzedał o milion sztuk mniej niż rok wcześniej i skończył kwartał wynikiem 7,6 mln sztuk, które daje mu 17 proc. udział w globalnej sprzedaży tego segmentu.

Trzecie miejsce przypada firmie Lenovo ze sprzedażą 2,5 mln sztuk, co jest wynikiem o 6,8 proc. lepszym niż w poprzednim roku. Chińczycy mają tym samym 5,7 proc. udział w rynku.

Dalsze pozycje przypadły Huawei, który sprzedał 1,6 mln tabletów i LG ze sprzedażą 1,6 mln, co jest wynikiem o 1,1 mln lepszym niż rok wcześniej.

Reklama
Reklama

Sumaryczny udział dwóch największych graczy zmalał z 45 proc. w pierwszym kwartale do nieco ponad 41 proc. w drugim.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama