iPady królują na słabnącym rynku tabletów

Publikacja: 31.07.2015 14:00

Firma analityczna IDC przedstawiła raport dotyczący światowego rynku tabletów. Drugi kwartał br. zamknięty został sprzedażą 44,7 mln nowych urządzeń. Przez trzy miesiące 2015 roku, od kwietnia do końca czerwca , sprzedanych w sumie o 7 proc. mniej tabletów niż rok wcześniej. Wynik ten jest również słabszy od rozpoczynającego rok kwartału o 3,9 proc..

Liderem sprzedaży pozostała firma Apple, której udało się sprzedać 10,9 mln iPadów. Jest to jednak spadek rok do roku o 17,9 proc, a udział firmy w rynku zmalał o 3,2 pkt proc. do 24,5 proc.

Drugą pozycję obronił Samsung, który sprzedał o milion sztuk mniej niż rok wcześniej i skończył kwartał wynikiem 7,6 mln sztuk, które daje mu 17 proc. udział w globalnej sprzedaży tego segmentu.

Trzecie miejsce przypada firmie Lenovo ze sprzedażą 2,5 mln sztuk, co jest wynikiem o 6,8 proc. lepszym niż w poprzednim roku. Chińczycy mają tym samym 5,7 proc. udział w rynku.

Dalsze pozycje przypadły Huawei, który sprzedał 1,6 mln tabletów i LG ze sprzedażą 1,6 mln, co jest wynikiem o 1,1 mln lepszym niż rok wcześniej.

Sumaryczny udział dwóch największych graczy zmalał z 45 proc. w pierwszym kwartale do nieco ponad 41 proc. w drugim.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić