Wyniki T-Mobile Polska w II kw. 2018 r.: przybyło 100 tys. kart SIM

Publikacja: 09.08.2018 09:26

10,609 mln kart SIM wykorzystywali klienci T-Mobile Polska w końcu czerwca br. – podał Deutsche Telekom, właściciel tej jednej z czterech największych sieci komórkowych w Polsce. Oznacza to przyrost w kwartał o 100 tys. (1 proc.) oraz o 358 tys. (3,5 proc.) w ciągu roku.

78 tys. użytkowników pozyskanych przez trzy miesiące zakończone 30 czerwca zasiliło segment post-paid.

Według naszych obliczeń na podstawie danych DT w euro i średniego kursu waluty w omawianym okresie, T-Mobile Polska zanotował w II kw. br. 1,568 mld zł przychodu. To o 2,9 proc. mniej niż rok temu.  Zysk operacyjny powiększony o amortyzację telekomu wyniósł zaś w II kw. br. 430,3 mln zł. Rok temu firma wykazała 534 mln zł EBITDA.

Trzeba wziąć pod uwagę, że od tego roku operatorzy publikują dane stosując nowych standard sprawozdawczości IFRS15. W związku z tym tegoroczne dane prezentowane przez DT nie są porównywalne z ubiegłorocznymi.  W prezentacji nie pokuszono się o zestawienie pro forma. Tylko przychody z usług mobilnych T-Mobile Polska pokazano także w ujęciu z pominięciem IFRS 15.

Porównanie utrudnia także fakt, że od jesieni ubiegłego roku T-Mobile Polska jest właścicielem integratora ICT – T-System Polska przejętego za około 66 mln zł.

We wspólnotowej walucie przychody T-Mobile Polska w II kw. br. były o 2,6 proc. niższe niż przed rokiem i zamknęły się sumą 368 mln euro. Rosły wpływy operatora z usług stacjonarnych (GTS), a spadały w segmencie mobilnym .

W sumie przychody części komórkowej T-Mobile obniżyły się rok do roku o 3,4 proc. do 340 mln euro, z czego 220 mln euro przypadło na przychody z usług (spadek o 3,1 proc. rok do roku).

Tym razem spośród dwóch segmentów (B2B i B2B) komórkowej sieci silniej topnieją przychody w segmencie klientów biznesowych (o 5,4 proc.).

EBITDA T-Mobile Polska w II kw. br. wyniosła 101 mln euro, o 19,2 proc. mniej niż rok temu.

10,609 mln kart SIM wykorzystywali klienci T-Mobile Polska w końcu czerwca br. – podał Deutsche Telekom, właściciel tej jednej z czterech największych sieci komórkowych w Polsce. Oznacza to przyrost w kwartał o 100 tys. (1 proc.) oraz o 358 tys. (3,5 proc.) w ciągu roku.

78 tys. użytkowników pozyskanych przez trzy miesiące zakończone 30 czerwca zasiliło segment post-paid.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu