Wyniki UPC Polska w 2018 roku: nieznaczny wzrost przychodów

Publikacja: 27.02.2019 23:21

3,46 mln gospodarstw domowych było w zasięgu sieci UPC Polska w grudniu 2018 roku – wynika ze sprawozdania opublikowanego dziś wieczorem przez Liberty Global, właściciela tej największej w kraju telewizji kablowej.  Oznacza to, że w ostatnim kwartale ub.r. zasięg operatora powiększył się o 30 tys. gospodarstw, a w ciągu roku o 110 tys..

W tym samym czasie (od września) liczba abonentów UPC Polska urosła o 16,9 tys. do prawie 1,448 mln. Był to przy tym także jeden z lepszych kwartałów kablówki pod względem wzrostu liczby abonentów płatnej telewizji, zarówno analogowej, jak i cyfrowej wzbogaconej o dodatkowe funkcje.

W sumie UPC powiększyło bazę użytkowników telewizyjnej usługi w ub.r. kwartale o 10,4 tys. do 1,223 mln, z czego 1,04 mln posiadało wersję zaawansowaną. Według naszych obliczeń, około 550 tys. abonentów UPC korzystało z dekodera Horizon.

Również o około 10,4 tys. powiększyło się grono abonentów telefonii stacjonarnej, których w końcu ub.r. kablówka miała 654,3 tys..  Najszybciej w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2018 r. przybywało kablówce abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu: po przyroście o 21,4 tys. UPC zakończyło rok z 1,175 mln abonentów usługi.

Łączna liczba jednostek usługowych (RGU), rozliczanych przez UPC w grudniu 2018 r. wynosiła 3,025 mln i była o 42,5 tys. większa niż we wrześniu.

Z danych pokazanych przez Liberty wynika przy tym, że w IV kw. ub.r. przychody UPC Polska nieznacznie spadły.

W całym 2018 r. wyniosły 440,7 mln dol. wobec 417,9 mln dol. w 2017 r.. W rodzimej walucie przychody UPC Polska w 2018 r. wyniosły 1,591 mld zł, wobec 1,578 mld zł w 2017 r. (wzrost o 0,8 proc.). Ze sprawozdania Liberty Global wynika, że  spadały przychody od klientów indywidualnych a rosły od firm.

Silniej niż przychody rosły przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej kablówki. W całym 2018 r. Polska wraz z dużo mniejszym od niej słowackim operatorem zanotowały 2-proc. wzrost wypracowanej gotówki (do 0,2 mld euro)  – wynika z prezentacji Liberty Global.

Rynki polski i słowacki są obecnie najmniejszym pod względem wielkości bazy abonenckiej raportowanym obszarem działalności Liberty Global w Europie (po Virgin Media w Wielkiej Brytanii).

Liberty poinformowało bowiem właśnie, że za 6,3 mld dol. sprzedaje biznes w Szwajcarii na rzecz tamtejszego operatora Sunrise. Amerykanie uzyskali wycenę 10xOCF, czyli nieco niższą niż w transakcji (jeszcze nie sfinalizowanej) z Vodafone (11x OCF).

Liberty posiada nadal 17-proc. pakiet w ITI Neovision, do której to firmy należy satelitarna platforma Nc+, który wycenia na około 125 mln dol. (około 450 mln zł, co daje około 2,6 mld zł za 100 proc.).

3,46 mln gospodarstw domowych było w zasięgu sieci UPC Polska w grudniu 2018 roku – wynika ze sprawozdania opublikowanego dziś wieczorem przez Liberty Global, właściciela tej największej w kraju telewizji kablowej.  Oznacza to, że w ostatnim kwartale ub.r. zasięg operatora powiększył się o 30 tys. gospodarstw, a w ciągu roku o 110 tys..

W tym samym czasie (od września) liczba abonentów UPC Polska urosła o 16,9 tys. do prawie 1,448 mln. Był to przy tym także jeden z lepszych kwartałów kablówki pod względem wzrostu liczby abonentów płatnej telewizji, zarówno analogowej, jak i cyfrowej wzbogaconej o dodatkowe funkcje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Jaki jest proces tworzenia banku cyfrowego i jakie czynniki są kluczowe dla jego sukcesu?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów