Wyniki UPC Polska w 2018 roku: nieznaczny wzrost przychodów

Publikacja: 27.02.2019 23:21

3,46 mln gospodarstw domowych było w zasięgu sieci UPC Polska w grudniu 2018 roku – wynika ze sprawozdania opublikowanego dziś wieczorem przez Liberty Global, właściciela tej największej w kraju telewizji kablowej.  Oznacza to, że w ostatnim kwartale ub.r. zasięg operatora powiększył się o 30 tys. gospodarstw, a w ciągu roku o 110 tys..

W tym samym czasie (od września) liczba abonentów UPC Polska urosła o 16,9 tys. do prawie 1,448 mln. Był to przy tym także jeden z lepszych kwartałów kablówki pod względem wzrostu liczby abonentów płatnej telewizji, zarówno analogowej, jak i cyfrowej wzbogaconej o dodatkowe funkcje.

W sumie UPC powiększyło bazę użytkowników telewizyjnej usługi w ub.r. kwartale o 10,4 tys. do 1,223 mln, z czego 1,04 mln posiadało wersję zaawansowaną. Według naszych obliczeń, około 550 tys. abonentów UPC korzystało z dekodera Horizon.

Również o około 10,4 tys. powiększyło się grono abonentów telefonii stacjonarnej, których w końcu ub.r. kablówka miała 654,3 tys..  Najszybciej w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2018 r. przybywało kablówce abonentów szerokopasmowego dostępu do Internetu: po przyroście o 21,4 tys. UPC zakończyło rok z 1,175 mln abonentów usługi.

Łączna liczba jednostek usługowych (RGU), rozliczanych przez UPC w grudniu 2018 r. wynosiła 3,025 mln i była o 42,5 tys. większa niż we wrześniu.

Z danych pokazanych przez Liberty wynika przy tym, że w IV kw. ub.r. przychody UPC Polska nieznacznie spadły.

W całym 2018 r. wyniosły 440,7 mln dol. wobec 417,9 mln dol. w 2017 r.. W rodzimej walucie przychody UPC Polska w 2018 r. wyniosły 1,591 mld zł, wobec 1,578 mld zł w 2017 r. (wzrost o 0,8 proc.). Ze sprawozdania Liberty Global wynika, że  spadały przychody od klientów indywidualnych a rosły od firm.

Silniej niż przychody rosły przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej kablówki. W całym 2018 r. Polska wraz z dużo mniejszym od niej słowackim operatorem zanotowały 2-proc. wzrost wypracowanej gotówki (do 0,2 mld euro)  – wynika z prezentacji Liberty Global.

Rynki polski i słowacki są obecnie najmniejszym pod względem wielkości bazy abonenckiej raportowanym obszarem działalności Liberty Global w Europie (po Virgin Media w Wielkiej Brytanii).

Liberty poinformowało bowiem właśnie, że za 6,3 mld dol. sprzedaje biznes w Szwajcarii na rzecz tamtejszego operatora Sunrise. Amerykanie uzyskali wycenę 10xOCF, czyli nieco niższą niż w transakcji (jeszcze nie sfinalizowanej) z Vodafone (11x OCF).

Liberty posiada nadal 17-proc. pakiet w ITI Neovision, do której to firmy należy satelitarna platforma Nc+, który wycenia na około 125 mln dol. (około 450 mln zł, co daje około 2,6 mld zł za 100 proc.).

3,46 mln gospodarstw domowych było w zasięgu sieci UPC Polska w grudniu 2018 roku – wynika ze sprawozdania opublikowanego dziś wieczorem przez Liberty Global, właściciela tej największej w kraju telewizji kablowej.  Oznacza to, że w ostatnim kwartale ub.r. zasięg operatora powiększył się o 30 tys. gospodarstw, a w ciągu roku o 110 tys..

W tym samym czasie (od września) liczba abonentów UPC Polska urosła o 16,9 tys. do prawie 1,448 mln. Był to przy tym także jeden z lepszych kwartałów kablówki pod względem wzrostu liczby abonentów płatnej telewizji, zarówno analogowej, jak i cyfrowej wzbogaconej o dodatkowe funkcje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej