Virgin Mobile walczy z awarią [nowe]

Publikacja: 21.03.2019 11:30

Od godzin w czwartek większość użytkowników Virgin Mobile Polska może mieć problemy z korzystaniem z usług tego wirtualnego operatora komórkowego.

Jak mówi nam Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, kłopoty techniczne, które ma dziś firma wystąpiły po nocnych pracach utrzymaniowych i dotyczą użytkowników przeniesionych na własną platformę billingową MVNO.

Kłopoty z wykonywaniem połączeń głosowych lub dostępem do Internetu mogą powodować również wzmożony liczbę prób połączeń z systemami sieci P4, operatora sieci Play, który jest infrastrukturalnym dostawcą Virgin.  Play nie jest jednak źródłem kłopotów Virgin.

Piotrowska-Oliwa podaje, że awaria usuwana jest stopniowo, co oznacza, że klienci Virgin będą uzyskiwać dostęp do usług partiami.

Szefowa MVNO liczy, że kryzys uda się zażegnać w ciągu kilku godzin i obiecuje już teraz użytkownikom bonusy w ramach przeprosin.

Virgin Mobile ma około 420 tys. użytkowników. 80 procent z nich zostało przeniesionych na własną platformę rozliczeniową operatora.

Po godzinie 15-ej Virgin Mobile Polska wydał komunikat zapewniając, że awaria została usunięta.

Grażyna Piotrowska-Oliwa przeprosiła w nim użytkowników.

– W ramach przeprosin Klienci, którzy dotknięci zostali skutkami awarii otrzymają od nas przeprosinowy prezent. O szczegółach każdy klient zostanie poinformowany SMS-em. Jednocześnie podjedliśmy dodatkowe działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa działania usług – zapowiedziała Grażyna Piotrowska – Oliwa.

Według komunikatu, stan na godzinę 15.00 potwierdza, że wszyscy klienci odzyskali możliwość korzystania z usług.

„Awaria wystąpiła około godziny 4:50 podczas nocnych prac utrzymaniowych. Jej przyczyną był błąd komunikacji między systemem bilingowym Virgin Mobile a siecią radiową, który nie mógł zostać wykryty wcześniej. Co więcej taka sytuacja nie miała jeszcze nigdy miejsca przy realizacji podobnych prac. Potwierdzamy również, że awaria nie była spowodowana jakimkolwiek problemem z działaniem sieci Play, z której korzystają klienci Virgin Mobile” – zapewnił MVNO.

Od godzin w czwartek większość użytkowników Virgin Mobile Polska może mieć problemy z korzystaniem z usług tego wirtualnego operatora komórkowego.

Jak mówi nam Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, kłopoty techniczne, które ma dziś firma wystąpiły po nocnych pracach utrzymaniowych i dotyczą użytkowników przeniesionych na własną platformę billingową MVNO.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO