Virgin Mobile walczy z awarią [nowe]

Publikacja: 21.03.2019 11:30

Od godzin w czwartek większość użytkowników Virgin Mobile Polska może mieć problemy z korzystaniem z usług tego wirtualnego operatora komórkowego.

Jak mówi nam Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, kłopoty techniczne, które ma dziś firma wystąpiły po nocnych pracach utrzymaniowych i dotyczą użytkowników przeniesionych na własną platformę billingową MVNO.

Kłopoty z wykonywaniem połączeń głosowych lub dostępem do Internetu mogą powodować również wzmożony liczbę prób połączeń z systemami sieci P4, operatora sieci Play, który jest infrastrukturalnym dostawcą Virgin.  Play nie jest jednak źródłem kłopotów Virgin.

Piotrowska-Oliwa podaje, że awaria usuwana jest stopniowo, co oznacza, że klienci Virgin będą uzyskiwać dostęp do usług partiami.

Szefowa MVNO liczy, że kryzys uda się zażegnać w ciągu kilku godzin i obiecuje już teraz użytkownikom bonusy w ramach przeprosin.

Virgin Mobile ma około 420 tys. użytkowników. 80 procent z nich zostało przeniesionych na własną platformę rozliczeniową operatora.

Po godzinie 15-ej Virgin Mobile Polska wydał komunikat zapewniając, że awaria została usunięta.

Grażyna Piotrowska-Oliwa przeprosiła w nim użytkowników.

– W ramach przeprosin Klienci, którzy dotknięci zostali skutkami awarii otrzymają od nas przeprosinowy prezent. O szczegółach każdy klient zostanie poinformowany SMS-em. Jednocześnie podjedliśmy dodatkowe działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa działania usług – zapowiedziała Grażyna Piotrowska – Oliwa.

Według komunikatu, stan na godzinę 15.00 potwierdza, że wszyscy klienci odzyskali możliwość korzystania z usług.

„Awaria wystąpiła około godziny 4:50 podczas nocnych prac utrzymaniowych. Jej przyczyną był błąd komunikacji między systemem bilingowym Virgin Mobile a siecią radiową, który nie mógł zostać wykryty wcześniej. Co więcej taka sytuacja nie miała jeszcze nigdy miejsca przy realizacji podobnych prac. Potwierdzamy również, że awaria nie była spowodowana jakimkolwiek problemem z działaniem sieci Play, z której korzystają klienci Virgin Mobile” – zapewnił MVNO.

Od godzin w czwartek większość użytkowników Virgin Mobile Polska może mieć problemy z korzystaniem z usług tego wirtualnego operatora komórkowego.

Jak mówi nam Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes Virgin Mobile, kłopoty techniczne, które ma dziś firma wystąpiły po nocnych pracach utrzymaniowych i dotyczą użytkowników przeniesionych na własną platformę billingową MVNO.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Telekomunikacja
Bezprzewodowy internet rozkwitnie dzięki 5G. Najnowsze prognozy Ericssona
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Telekomunikacja
Aukcja częstotliwości dla sieci 5G rusza 22 czerwca. Kto weźmie udział?
Telekomunikacja
Amazon wprowadza darmowy abonament telefoniczny. Cios w operatorów komórek