Operatorzy telekomunikacyjni – od kogo i do kogo uciekają klienci?

429,3 tys. numerów komórkowych oraz 246,5 tys. numerów stacjonarnych przeniesiono od operatora do operatora w pierwszym kwartale 2019 roku – wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Publikacja: 07.04.2019 21:43

Operatorzy telekomunikacyjni – od kogo i do kogo uciekają klienci?

Foto: Bloomberg

O ile w przypadku telefonii mobilnej oznacza to spadek rok do roku o 18,3 proc., o tyle w telefonii stacjonarnej niemal podwojenie skali (wzrost o 90 proc.).

Najwyższy bilans przenosin numerów komórkowych w I kwartale br. należy do spółki Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na sieci Polkomtela, który jest właścicielem dwóch marek, w tym a2Mobile. Premium Mobile pozyskał na czysto w minionym kwartale 17,6 tys. numerów mobilnych.

CZYTAJ TAKŻE: Operatorzy internetu – kogo chętnie porzucają Polacy

Potwierdziła się też informacja, że drugie miejsce należy do Polkomtela, operatora sieci Plus, którego oficjalny wynik to 8,34 tys. pozyskanych na czysto numerów mobilnych. Telekom należący do grupy Cyfrowy Polsat oddał 82,3 tys. numerów, a pozyskał 90,6 tys.

Trzecie miejsce zajmuje satelitarna platforma NC+, MVNO na sieci P4 – z wynikiem 3,3 tys. numerów komórkowych.

CZYTAJ TAKŻE: eSIM-y wchodzą do Polski

Bilans największego MVNO – Virgin Mobile Polska był jeszcze na niewielkim minusie (strata to 130 numerów). Najsłabsze wyniki odnotowali P4 (Play) z 20,4 tys. numerów na minusie, Orange Polska ze stratą 14,1 tys. oraz T-Mobile Polska ze stratą 6,56 tys. numerów komórkowych.

W segmencie telefonii stacjonarnej na rekordowy jak do tej pory wynik złożył się przede wszystkim ujemny rezultat Orange Polska, którego pula numerów spadła na czysto o ponad 152 tys.

Jak się okazuje, z gros numerów przeniesionych z Orange korzystała jedna firma świadcząca dzięki nim usługi klientom biznesowym – Call Center Tools (z NewConnect). Jej biznes przejęła firma z Piaseczna – Tide Software, dostawca systemów dla tzw. contact centers, czyli infolinii korzystających z narzędzi takich jak SMS, MMS, videochat, e-mail. W konsekwencji tej transakcji w I kw. br. Tide Software przejęło też 141 też tys. numerów stacjonarnych, należących do numeracji Orange. Jak zapewnia ten telekom, to nie oznacza utraty 141 tys. klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Polscy operatorzy chcą nabrać masy przed rozdaniem pasma 5G

Edyta Szyszło, rzeczniczka Tide Software, mówi, że przejęty biznes obejmował kontrakty z kilkudziesięcioma klientami z branży finansowej.

O ile w przypadku telefonii mobilnej oznacza to spadek rok do roku o 18,3 proc., o tyle w telefonii stacjonarnej niemal podwojenie skali (wzrost o 90 proc.).

Najwyższy bilans przenosin numerów komórkowych w I kwartale br. należy do spółki Premium Mobile, wirtualnego operatora działającego na sieci Polkomtela, który jest właścicielem dwóch marek, w tym a2Mobile. Premium Mobile pozyskał na czysto w minionym kwartale 17,6 tys. numerów mobilnych.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda