2,2 mln smartfonów dostarczyli producenci do punktów sprzedaży w Polsce w II kwartale br. – wynika z najnowszych danych firmy analitycznej IDC, do których dostęp uzyskaliśmy . To zaledwie o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Mały przyrost to zdaniem Marka Kujdy, analityka w IDC, dowód na dojrzałość rynku. – Rosną za to oczekiwania klientów, a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci. W drugim kwartale 2019 r. już ponad 58 proc. urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21 proc. wyposażonych było w co najmniej 128 GB pamięci – zwraca uwagę Marek Kujda.
Ze względów geopolitycznych miniony kwartał był znamienny dla poszczególnych rynkowych graczy.
Dane IDC potwierdzają nasze nieoficjalne informacje o spadku udziału rynkowego chińskiego koncernu Huawei. W II kwartale br. w Polsce do Huawei należało niecałe 25 proc. rynku smartfonów, czyli o 11 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.
– Duży wpływ na rynek miała zapowiedź amerykańskich sankcji wobec Huawei. Niepewność po stronie kanału sprzedaży i klientów pozwoliła Samsungowi i Xiaomi na zwiększenie udziałów w rynku w porównaniu do I kwartału – komentuje Kujda. Według niego wynik Huawei można uznać za dobry. Natomiast sam Huawei nie komentuje bieżącej sytuacji rynkowej.