Aż o 4,3 proc. (118 mln zł) wyższe niż przed rokiem okazały się przychody Orange Polska w III kwartale br. Wyniosły 2,87 mld zł i nieznacznie o (1,8 proc.) przekroczyły oczekiwania analityków z biur maklerskich ankietowanych przez „Parkiet”. Średnia ich prognoz mówiła o 2,82 mld zł.
Wzrost przychodów Orange Polska odnotował ze sprzedaży usług IT i integracji (plus 62 proc.; bez przejętego BlueSoft – o 27 proc.), sprzedaży urządzeń takich jak smartfony (plus 7 proc.) oraz w segmencie klientów pakietów konwergentnych, które – jak można wnioskować – stają się coraz popularniejsze wśród członków tego samego gospodarstwa domowego.
Przychody z usług konwergentnych urosły rok do roku o 19 proc.. Segment pojedynczych usług komórkowych i stacjonarnego Internetu odnotował spadek wpływów o 4,9 proc., ale był on wolniejszy niż w I półroczu br., gdy wynosił on 6,1 proc.). W sumie, łączne przychody w tych trzech kategoriach zwiększyły się rok do roku o 1,4 proc. – podał Orange.
W końcu września z pakietów konwergentnych Orange Love telekomu korzystało 1,33 mln osób indywidualnych, o 13 proc. więcej niż przed rokiem, a w sumie 1,66 mln.
Telekom podał, że miniony kwartał był drugim najlepszym w jego historii pod względem przyłączenia abonentów jego flagowej usługi stacjonarnej – światłowodu (plus 39 tys.). W końcu września Orange obsługiwał 473 tys. użytkowników FTTH (wzrost o 46 proc. rok do roku).