Zarząd Orange: Podwyżki nie wystraszyły klientów

Wolniej sprzedają się pakiety Orange Love i płatna telewizja. Jednak według szefów telekomu nie za sprawą wyższych cen.

Publikacja: 29.10.2019 18:29

Zarząd Orange: Podwyżki nie wystraszyły klientów

Foto: Bloomberg

– Mamy najwyższe wyniki przyłączania klientów i najniższy w historii wskaźnik odejść – tak Jean-Francois Fallacher, prezes Orange Polska, odpowiadał na pytania analityków giełdowych o efekt wprowadzenia podwyżek cen. To ważne pytanie, bo operator zaczął je jako pierwszy w branży jeszcze w ub.r. od klientów biznesowych. W tym roku podrożały abonamenty komórkowe, pakiety Orange Love, a ostatnio także usługi na kartę.

CZYTAJ TAKŻE: Ruszyły testy sieci 5G Orange i Nokii w Lublinie

Na razie trudno jeszcze ocenić wpływ tych ruchów na wyniki Orange (podwyżki dotyczą nowych klientów i przedłużających umowy), ale spadku liczby klientów na razie nie widać. Co prawda analitycy wytykają grupie wolniejsze tempo wzrostu liczby posiadaczy pakietów Orange Love, ale Fallacher tłumaczył to skalą (w końcu września z pakietów tych korzystało 1,33 mln osób indywidualnych (wzrost o 13 proc. rok do roku). Wolniej przybywało także abonentów płatnej telewizji.

W III kw. br. liczba kart SIM obsługiwanych przez telekom urosła o około 180 tys., do 15,14 mln. To wynik lepszy niż ostatnio wykazywany przez numer jeden wśród mobilnych sieci – Playa. Dane o przenoszeniu numerów tego telekomu sugerują, że mógł spaść na drugie miejsce.

CZYTAJ TAKŻE: Do kogo przenosimy numery komórek? Jest wielki wygrany i wielki przegrany

W III kw. Orange odnotował 2,87 mld zł przychodu, o 4,3 proc. więcej niż przed rokiem. Gdyby nie przejęcie BlueSoft, zwyżka byłaby mniejsza o około 2,5 proc. Jednak wg Fallachera dane zaprezentowane inwestorom i tak są solidne. Tym bardziej że wskaźnik EBITDAal (zysk operacyjny plus amortyzacja i koszty leasingu) skoczył o 22,4 proc., a z pominięciem sprzedaży nieruchomości byłby wyższy rok do roku o 7 proc. m.in. za sprawą cięcia kosztów, w tym etatów.

– Mamy najwyższe wyniki przyłączania klientów i najniższy w historii wskaźnik odejść – tak Jean-Francois Fallacher, prezes Orange Polska, odpowiadał na pytania analityków giełdowych o efekt wprowadzenia podwyżek cen. To ważne pytanie, bo operator zaczął je jako pierwszy w branży jeszcze w ub.r. od klientów biznesowych. W tym roku podrożały abonamenty komórkowe, pakiety Orange Love, a ostatnio także usługi na kartę.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Telekomunikacja
Rusza przedświąteczna bitwa telekomów. Światłowód czy LTE? Jakie są ceny?
Telekomunikacja
Do kogo uciekają użytkownicy sieci komórkowych. Ten operator wygrywa
Telekomunikacja
Duża awaria sieci komórkowych w Polsce. Problemy z połączeniami
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Ile Polacy płacą za usługi telekomunikacyjne i jak z nich korzystają. Raport UKE
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?