Według kalkulacji Greenpeace, gdyby internet był państwem, byłby szóstym największym konsumentem energii na planecie. Co może zrobić operator telekomunikacyjny, aby zadbać o środowisko pokazuje Orange Polska.
Materiał powstał we współpracy z Orange Polska
Firmy organizują akcje sadzenia drzew, hodują pszczoły, segregują śmieci i promują proekologiczne postawy wśród pracowników. Nie zawsze inicjatywy te mają związek z ich podstawowym biznesem. Zdarza się jednak, że związek ten jest i to silny.
– Rozwijając biznes w obszarze nowych technologii, musimy na bieżąco monitorować nasz wpływ na środowisko naturalne i ograniczać jego skutki, w różnych aspektach naszego działania: począwszy od kluczowych decyzji biznesowych dotyczących efektywności energetycznej naszej sieci i sprzętów, które oferujemy, poprzez sieć sprzedaży, kończąc na wsparciu klientów w codziennych wyborach proekologicznych, np. przez program odkupu używanych urządzeń i zachęcanie do przekazywania nieużywanych sprzętów do recyklingu – mówi Witold Drożdż, członek zarządu Orange Polska odpowiedzialny za strategię i sprawy korporacyjne.
– Robimy to, bo rozumiemy, że jako największy operator telekomunikacyjny w kraju mamy istotny wpływ na otoczenie. Widzimy też, że tego oczekują nasi klienci: 28 proc. Polaków przebadanych przez Kantar na potrzeby raportu „Ziemianie atakują” jest zdania, że korporacje i biznes powinny działać, by uniknąć katastrofy klimatycznej – dodaje.
Dla porównania, w tym samym badaniu 55 proc. ankietowanych wskazało na rząd i parlament, 51 proc. koncerny energetyczne i elektrownie, a 40 proc. – osoby prywatne.
Klienci Orange ocalili 40 hektarów lasów
Jak podaje Orange Polska, tylko w latach 2014-2018 grupa zrealizowała blisko 160 inicjatyw, które pozwoliły jej oszczędzić 256 GWh. Wylicza, że dzięki ich realizacji do atmosfery trafiło o 171 tysięcy ton CO2 mniej. W wyniku tego programu, całkowite zużycie energii w firmie zmniejszyło się w latach 2014-2018 o 10 proc., pomimo inwestycji w nowe technologie i rozwój nowych usług. To często na pozór drobne inicjatywy, ale ze względu na skalę działalności grupy przekładają się na wymierne rezultaty.