Reklama
Rozwiń
Reklama

Od kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Przegrany jest jeden

1,41 mln numerów komórkowych przenieśliśmy z sieci do sieci w 2020 roku – wynika z naszych szacunków na podstawie danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej, w tym podanych dziś informacji za ostatni kwartał ub.r.

Publikacja: 08.01.2021 10:30

Od kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Przegrany jest jeden

Foto: Adobe Stock

To oznacza, że był to rok słabszy niż 2019 r. , gdy operatora zmieniliśmy ponad 1,6 mln razy.

Wygranym ubiegłego roku jest Grupa Cyfrowy Polsat, która w minionym roku pozyskała w ten sposób „na czysto”, czyli uwzględniając odejścia klientów ponad 88 tys. numerów. Drugie miejsce zajmuje wirtualna sieć powiązana z Polsatem – Premium Mobile z wynikiem bliskim 60 tys. numerów, a trzecie Orange (około 47 tys. numerów w rok).

CZYTAJ TAKŻE: Rozmowy na Księżycu: NASA i Nokia zainstalują sieć komórkową

Spośród dużych operatorów mobilnych, na minusie był T-Mobile Polska (niecałe 40 tys. numerów).

Wielkim przegranym jest natomiast niegdysiejszy lider komórkowych przenosin – Play. Jego wynik to blisko ćwierć miliona numerów na minusie (nie licząc przejętej w ciągu roku Virgin Mobile).

Reklama
Reklama

W samym czwartym kwartale 2020 r. z sieci do sieci przenieśliśmy 377 tys. numerów. Pierwsze miejsce pod względem bilansu przetasowań na komórkowym rynku należało do Orange Polska (plus 14,2 tys. numery). Drugą lokatę zajął ponownie Premium Mobile (13,3 tys.), a trzecią Grupa Cyfrowy Polsat (nieco ponad 10 tys.). Sama sieć komórkowa Plus należąca do Polsatu zakończyła kwartał z wynikiem 7,23 tys. numerów.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama