Największy producent telefonów komórkowych na świecie rozpoczyna zaplanowaną na „kilka najbliższych lat” ofensywę na rynku rosyjskim. W ciągu najbliższych 30 miesięcy w miastach liczyących 50 tys. mieszkańców i więcej ma zostac otwartych 120 salonów firmowych koncernu. Według deklaracji Nokii, firma chce w ten sposób zwiększyć zaintersowanie konsumentów usługami muzycznymi, nawigacją i mapami oferowanymi przez Nokię. W Rosji firma już prowadzi 40 sklepów, w tym prestiżowy moskiewski salon na Placu Puszkina. Finowie nie zdradzili, ile ma kosztować rozbudowa sieci salonów w Rosji.

Informacja inwestycjach Nokii w sklepy w Rosji pojawia się trzy miesiące po ogłoszeniu planów zamknięcia firmowych salonów w USA, w Chicago i Nowym Jorku. Powodem zamknięcia sklepów w Stanach Zjednoczonych jest mała popularność telefonów Nokii za Oceanem, oraz struktura sprzedaży – 90 proc. słuchawek w USA rozchodzi się za pośrednictwem operatorów.