Neostrada znowu w dół, telewizja znowu w górę

Przychody grupy TP w I kwartale są o 10,2 proc. niższe niż rok temu i zgodne z oczekiwaniami analityków. Lekko na plus zaskoczyć mogą rynek zyski grupy.

Publikacja: 22.04.2010 00:00

Na uwagę zasługują natomiast wyniki w obszarze szerokopasmowego dostępu do internetu i raczej niepokoją, niż cieszą. Liczba klientów stacjonarnej usługi ADSL (Neostrada) TP znowu skurczyła się (o 32 tys.) w porównaniu z poprzednim kwartałem i sięgnęła 2,039 mln. Orange (BSA) nie nadrobił tego ubytku i łącznie liczba klientów stacjonarnego dostępu do internetu grupy TP to na koniec I kwartału 2,262 mln, czyli o 11 tys. mniej niż na koniec 2009 r. Przyrost widać natomiast w internecie mobilnym: liczba jego klientów (liczona kartami SIM w adapterach sieciowych) to 400 tys. – o 12 tys. więcej niż rok wcześniej. Dynamicznie zwiększyła się natomiast liczba abonentów telewizyjnych: na koniec marca jest ich 417 tys. o 45 tys. więcej niż w grudniu. (40 tys. przyrostu to zasługa telewizji satelitarnej, która miała na koniec marca 306 tys. klientów).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa