Neostrada znowu w dół, telewizja znowu w górę

Przychody grupy TP w I kwartale są o 10,2 proc. niższe niż rok temu i zgodne z oczekiwaniami analityków. Lekko na plus zaskoczyć mogą rynek zyski grupy.

Publikacja: 22.04.2010 00:00

Na uwagę zasługują natomiast wyniki w obszarze szerokopasmowego dostępu do internetu i raczej niepokoją, niż cieszą. Liczba klientów stacjonarnej usługi ADSL (Neostrada) TP znowu skurczyła się (o 32 tys.) w porównaniu z poprzednim kwartałem i sięgnęła 2,039 mln. Orange (BSA) nie nadrobił tego ubytku i łącznie liczba klientów stacjonarnego dostępu do internetu grupy TP to na koniec I kwartału 2,262 mln, czyli o 11 tys. mniej niż na koniec 2009 r. Przyrost widać natomiast w internecie mobilnym: liczba jego klientów (liczona kartami SIM w adapterach sieciowych) to 400 tys. – o 12 tys. więcej niż rok wcześniej. Dynamicznie zwiększyła się natomiast liczba abonentów telewizyjnych: na koniec marca jest ich 417 tys. o 45 tys. więcej niż w grudniu. (40 tys. przyrostu to zasługa telewizji satelitarnej, która miała na koniec marca 306 tys. klientów).

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej