Neostrada znowu w dół, telewizja znowu w górę

Przychody grupy TP w I kwartale są o 10,2 proc. niższe niż rok temu i zgodne z oczekiwaniami analityków. Lekko na plus zaskoczyć mogą rynek zyski grupy.

Publikacja: 22.04.2010 00:00

Na uwagę zasługują natomiast wyniki w obszarze szerokopasmowego dostępu do internetu i raczej niepokoją, niż cieszą. Liczba klientów stacjonarnej usługi ADSL (Neostrada) TP znowu skurczyła się (o 32 tys.) w porównaniu z poprzednim kwartałem i sięgnęła 2,039 mln. Orange (BSA) nie nadrobił tego ubytku i łącznie liczba klientów stacjonarnego dostępu do internetu grupy TP to na koniec I kwartału 2,262 mln, czyli o 11 tys. mniej niż na koniec 2009 r. Przyrost widać natomiast w internecie mobilnym: liczba jego klientów (liczona kartami SIM w adapterach sieciowych) to 400 tys. – o 12 tys. więcej niż rok wcześniej. Dynamicznie zwiększyła się natomiast liczba abonentów telewizyjnych: na koniec marca jest ich 417 tys. o 45 tys. więcej niż w grudniu. (40 tys. przyrostu to zasługa telewizji satelitarnej, która miała na koniec marca 306 tys. klientów).

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?