– Rozmawiamy z sieciami komórkowymi na całym świecie, również w Polsce – powiedział Maciej Filipkowski, general manager polskiego oddziału Della. Smartfony produkowane przez amerykańską korporację, długoletniego największego pod względem sprzedaży producenta komputerów osobistych (obecnie na 3. miejscu) obecnie oferowane są przez operatorów w Brazylii i Chinach. W tym ostatnim kraju w 2009 r. zadebiutował smartfon Dell Mini 3i, wyposażony w system operacyjny bazujący na Google Android. Dell nie ujawnił z jakimi operatorami są prowadzone rozmowy.
Według Macieja Filipkowskiego w ostatnich dwóch-trzech latach zmieniła się charkterystyka sprzętu pożądanego przez operatorów telekomunikacyjnych, który trafia do oferty detalicznej. – Wtedy sprzedawaliśmy przede wszystkim pełnowymirowe laptopy, modele raczej z niższej półki cenowej, ale w pełni funkcjonalne. Potem jednak stworzyła się nowa kategoria, którą na własne potrzeby nazywamy mini PC, czyli netbooki. W pewnym momencie nie mieliśmy takiego produktu, który w tym segmencie mógłby skutecznie konkurować, teraz go mamy – powiedział Filipkowski odnosząc się do urządzenia Dell Mini 5, pośredniego w formie między dużym smartfonem a niewielkim (ekran 4,8 cala) tabletem. Jak dodał szef polskiego oddziału Della, sprzedaż sprzętu operatorom komórkowym jest klasyfikowana przez firmę jako sprzedaż konsumencka.