UKE: zmiana VAT nie daje prawa do zerwania umowy. Jak uniknąć obowiązku informacyjnego?

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował dzisiaj swoje stanowisko w związku z pojawiającą się w mediach informacją, iż zmiana cen usług telekomunikacyjnych związana z podwyżką podatku VAT może stanowić dla abonentów usług telekomunikacyjnych powód do zerwania umowy terminowej bez ponoszenia umownych kar.

Publikacja: 24.09.2010 13:55

UKE: zmiana VAT nie daje prawa do zerwania umowy. Jak uniknąć obowiązku informacyjnego?

Foto: ROL

– Abonent nie może skorzystać z prawa do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi, jeżeli podwyżka cen wynika ze zmiany przepisów prawa, tak jak to by miało miejsce w przypadku podwyżki stawki podatku VAT na usługi telekomunikacyjne – [link=http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=5871&layout=3&page=text]podało w swoim stanowisku UKE[/link].

Nie zmienia to faktu, że operatorzy telekomunikacyjni będą musieli na piśmie poinformować abonentów o zmianie cennika usług.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont