UKE: zmiana VAT nie daje prawa do zerwania umowy. Jak uniknąć obowiązku informacyjnego?

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował dzisiaj swoje stanowisko w związku z pojawiającą się w mediach informacją, iż zmiana cen usług telekomunikacyjnych związana z podwyżką podatku VAT może stanowić dla abonentów usług telekomunikacyjnych powód do zerwania umowy terminowej bez ponoszenia umownych kar.

Publikacja: 24.09.2010 13:55

UKE: zmiana VAT nie daje prawa do zerwania umowy. Jak uniknąć obowiązku informacyjnego?

Foto: ROL

– Abonent nie może skorzystać z prawa do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi, jeżeli podwyżka cen wynika ze zmiany przepisów prawa, tak jak to by miało miejsce w przypadku podwyżki stawki podatku VAT na usługi telekomunikacyjne – [link=http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=5871&layout=3&page=text]podało w swoim stanowisku UKE[/link].

Nie zmienia to faktu, że operatorzy telekomunikacyjni będą musieli na piśmie poinformować abonentów o zmianie cennika usług.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama