UKE: zmiana VAT nie daje prawa do zerwania umowy. Jak uniknąć obowiązku informacyjnego?

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował dzisiaj swoje stanowisko w związku z pojawiającą się w mediach informacją, iż zmiana cen usług telekomunikacyjnych związana z podwyżką podatku VAT może stanowić dla abonentów usług telekomunikacyjnych powód do zerwania umowy terminowej bez ponoszenia umownych kar.

Publikacja: 24.09.2010 13:55

UKE: zmiana VAT nie daje prawa do zerwania umowy. Jak uniknąć obowiązku informacyjnego?

Foto: ROL

– Abonent nie może skorzystać z prawa do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi, jeżeli podwyżka cen wynika ze zmiany przepisów prawa, tak jak to by miało miejsce w przypadku podwyżki stawki podatku VAT na usługi telekomunikacyjne – [link=http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead07&news_cat_id=168&news_id=5871&layout=3&page=text]podało w swoim stanowisku UKE[/link].

Nie zmienia to faktu, że operatorzy telekomunikacyjni będą musieli na piśmie poinformować abonentów o zmianie cennika usług.

Pozostało 86% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?