Polkomtel nie wybiera się już na giełdą

Publikacja: 12.10.2010 08:45

Wprowadzenie [b]Polkomtela[/b], operatora sieci Plus na warszawską giełdę jest coraz mniej prawdopodobne. Polscy akcjonariusze komórkowej sieci koncentrują się na metodzie wyjścia ze spółki, która co do zasady daje możliwość uzyskania wyższej ceny za walory. Chodzi o sprzedaż akcji bezpośrednio inwestorowi strategicznemu.

Polkomtel nie ujawnia, czy nadal przygotowuje się do debiutu. Z pytaniem o to, odesłał nas do właścicieli. – Naszym priorytetem jest obecnie sprzedaż inwestorowi większościowego pakietu akcji Polkomtela. Nie prowadzimy żadnych prac w kierunku debiutu tej spółki na giełdzie – powiedział [b]Sławomir Jędrzejczyk[/b], wiceprezes [b]PKN Orlen[/b] ds. ekonomicznych (dawniej [b]szef TP Emitela[/b] z grupy [b]Telekomunikacji Polskiej[/b]). Paliwowy koncern jest głównym zainteresowanym sprzedażą walorów Polkomtela. Oprócz niego wyjście z inwestycji w telekomunikacyjne aktywa deklaruje [b]Polska Grupa Energetyczna[/b] oraz [b]KGHM[/b], choć zarząd miedziowej firmy od lat ma co do tego największe wątpliwości. Udział w transakcji zaplanował też [b]Węglokoks[/b], którego budżet jest uzależniony od środków uzyskanych za akcje sieci Plus. W sumie polskie firmy posiadają około 75 proc. wszystkich akcji Polkomtela, wycenianego na 11-16 mld zł. Ostateczna wycena zależy właśnie od trybu sprzedaży papierów.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku