Producenci GPS nie chcą broadbandu z satelity

Jeden z najbardziej nietypowych pomysłów branży telekomunikacyjnej ostatnich lat stanął pod znakiem zapytania. LightSquared, firma która chciała od przyszłego roku świadczyć usługi szerokopasmowe w oparciu o LTE i technologię satelitarną, nadepnęła na odcisk producentom urządzeń GPS i ich wpływowym klientom. Projekt, na który wydano już ponad 3 mld dol. zaczyna trzeszczeć pod naporem lobbingu.

Publikacja: 22.06.2011 09:16

Producenci GPS nie chcą broadbandu z satelity

Foto: ROL

Pomysł jest śmiały: LightSquared chce na terenie USA sprzedawać hurtowo dostęp do sieci szerokopasmowej. Sygnał ma być dostarczany zarówno przez naziemne nadajniki LTE, jak i za pośrednictwem satelity. Dzięki temu dostęp do usług, docelowo, miałby być nieograniczony na terenie całych Stanów Zjednoczonych. LightSquared liczy, że jego usługami zainteresuje się zarówno administracja, jak i operatorzy mobilni, uzupełniający dziury w swoich mapach zasięgu. Wstępnie zainteresowany usługą jest Sprint Nextel.

Pozostało 89% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska