Producenci GPS nie chcą broadbandu z satelity

Jeden z najbardziej nietypowych pomysłów branży telekomunikacyjnej ostatnich lat stanął pod znakiem zapytania. LightSquared, firma która chciała od przyszłego roku świadczyć usługi szerokopasmowe w oparciu o LTE i technologię satelitarną, nadepnęła na odcisk producentom urządzeń GPS i ich wpływowym klientom. Projekt, na który wydano już ponad 3 mld dol. zaczyna trzeszczeć pod naporem lobbingu.

Publikacja: 22.06.2011 09:16

Producenci GPS nie chcą broadbandu z satelity

Foto: ROL

Pomysł jest śmiały: LightSquared chce na terenie USA sprzedawać hurtowo dostęp do sieci szerokopasmowej. Sygnał ma być dostarczany zarówno przez naziemne nadajniki LTE, jak i za pośrednictwem satelity. Dzięki temu dostęp do usług, docelowo, miałby być nieograniczony na terenie całych Stanów Zjednoczonych. LightSquared liczy, że jego usługami zainteresuje się zarówno administracja, jak i operatorzy mobilni, uzupełniający dziury w swoich mapach zasięgu. Wstępnie zainteresowany usługą jest Sprint Nextel.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont