Reklama

Nie będzie łatwo sprzedać sieci

Wystawiona na sprzedaż przez Sferia raczej nie trafi ani do Cyfrowego Polsatu, ani do NFI Midas, mimo że z tym ostatnim funduszem łączą ją finansowe sprawy. Inwestycja w telekom może mieć uzasadnienie dopiero w przyszłości. – Temat tej transakcji sprzed dwóch lat jest dla nas zamknięty. Obecnie rozwijamy usługi telekomunikacyjne w innym modelu biznesowym – mówi Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.

Publikacja: 06.07.2011 07:08

Nie będzie łatwo sprzedać sieci

Foto: ROL

W taki sposób spółka kontrolowana przez Zygmunta Solorza-Żaka odpowiedziała na pytanie, czy jest zainteresowana odkupieniem od biznesmena warszawskiej firmy telekomunikacyjnej Sferia, świadczącej usługi stacjonarnego dostępu do internetu i telefonii, głównie z wykorzystaniem technologii radiowej we własnej sieci CDMA na częstotliwości 850 MHz.

Z naszych informacji wynika, że Zygmunt Solorz-Żak chce sprzedać Sferię.  Niewykluczone, że ma to związek z przejęciem Polkomtela, operatora sieci Plus. Z jednej strony sprzedaż Sferii, to dodatkowe źródło gotówki. Z drugiej strony jej upłynnienie, to zmniejszenie udziału Zygmunta Solorza-Żaka w telekomunikacyjnym rynku i ograniczenie ryzyka, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie Polkomtela mu nie pozwoli. Mniej istotnych jest kilkadziesiąt tysięcy abonentów Sferii, bardziej istotne są zasoby radiowe w dyspozycji operatora.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama