Reklama

800 MHz: przyznać dziś, wykorzystać za pięć lat

Projekt udostępnienia dwóch kanałów 5 MHz w zakresie tzw. dywidendy cyfrowej nie wywołał euforii wśród operatorów komórkowych. Wcale nie spieszno im się do przetargu na te częstotliwości. Przyznają, że rynek – a zwłaszcza jego część – głodny jest nowych zasobów radiowych. Jak to jednak bywa tyleż cieszą się z nowej szansy, co obawiają związanych z nią komplikacji i potencjalnego uprzywilejowania rywali. PTK Centertel zwraca uwagę, że najpierw należałoby wyjaśnić sytuację związaną z udziałem w spektrum radiowym Polkomtela i grupy Cyfrowego Polsatu. I ma pomysł na strategiczne określenie ładu w polskim eterze, choć Ministerstwo Obrony Narodowej wciąż trzyma na nim rękę.

Publikacja: 18.07.2011 09:24

800 MHz: przyznać dziś, wykorzystać za pięć lat

Foto: ROL

– Sam fakt ukazania się projektu rozporządzenia, to już dobry omen. Zwłaszcza w kontekście blisko półtorarocznego zamieszania i opóźnień kolejnych harmonogramów przekazania częstotliwości komórkowych do użytkowania cywilnego. Musimy jednak poczekać na wejście rozporządzenia w życie i na ogłoszenie przez UKE harmonogramu przetargów – mówi Marcin Gruszka, rzecznik P4. Operator sieci Play pozytywnie przyjął opublikowanie przez Ministerstwo Infrastruktury projektu rozporządzenia zmieniającego Krajową Tablicę Przeznaczeń Częstotliwości (KTPCz).

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama