Play: 100 tys. nowych abonentów mobilnego dostępu

Ponad 6 mln klientów ma obecnie P4, operator sieci Play – poinformował Joergen Bang-Jensen, prezes spółki podczas dzisiejszej konferencji prasowej. Ściśle rzecz ujmując na koniec czerwca br. było ich ponad 5,9 mln, co dawało spółce szacunkowy 12-proc. udział w rynku. Ponad 800 tys. z tej liczby klientów, to użytkownicy modemów mobilnego, szerokopasmowego dostępu do internetu – poinformował prezes spółki.

Publikacja: 20.07.2011 11:15

Play: 100 tys. nowych abonentów mobilnego dostępu

Foto: ROL

– Szacujemy, że cały rynek mobilny urósł w I połowie roku o około 1 proc. jeśli chodzi o przychody operatorów. Podobny – 1-2 proc. – wzrost dotyczy naszym zdaniem także liczby klientów usług komórkowych  – powiedział Joergen Bang-Jensen, prezes zarządu P4, operatora sieci Play. Na podstawie przedstawionych przez niego danych o liczbie użytkowników i udziału w rynku Playa można szacować, że w czerwcu polski rynek mógł sięgnąć magicznej bariery 50 mln kart SIM. To oznaczałoby wzrost o 11 proc. rok do roku: w czerwcu 2010 r. operatorzy mogli pochwalić się w sumie 45,75 mln kart.

Z podanych przez Joergena Bang-Jensena danych wynika, że w ciągu trzech miesięcy II kwartału br. Play pozyskał nieco ponad 400 tys. klientów. – To oznacza, że w porównaniu z pierwszym kwartałem tego roku, w drugim  rośliśmy nawet szybciej – powiedział Joergen Bang-Jensen.  56 proc. bazy klienckiej operatora stanowią klienci usług pre-paid, 44 proc. – klienci kontraktowi.

– Od początku wejścia P4 na rynek przeszło do tej sieci 1,2 mln klientów innych operatorów, z czego 80 proc., to klienci kontraktowi – podał Bartosz Dobrzyński, członek zarządu i szef marketingu P4.  Według szacunków jego spółki w I połowie br. P4 miało 70-proc. udział w rynku przenośności numerów.

Z danych opublikowanych przez operatora wynika, że w ciągu poprzedniego kwartału zyskał ok. 100 tys. abonentów usług mobilnego dostępu. Dzisiaj przyznaje się do 800 tys. klientów korzystających z modemów transmisji danych (nie licząc pakietów aktywowanych na telefonach komórkowych), co daje mu pierwszą pozycję na polskim rynku.

Z tego właśnie powodu spółce zależy na pozyskaniu nowych zasobów radiowych, dzięki którym mogłaby zwiększyć pojemność swojej sieci transmisji danych. Spółce zależy m.in. na częstotliwościach 1800 MHz. P4 czeka na badanie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przejęcia Polkomtela. Operator będzie podkreślał, że formująca się grupa Polkomtela i Cyfrowego Polsatu zgromadzi zasoby radiowe, które mogą zachwiać równowagą rynkową między operatorami.

– Widzimy bardzo wyraźny trend na rynku. Klienci w większości wybierają smartfony. Wspieramy ten trend, bo chcemy, aby Play był najlepszym dostawcą tych aparatów. Według sygnałów, jakie otrzymujemy z rynku jesteśmy największym dostawcą terminali Blackberry w Polsce – powiedział Bartosz Dobrzyński. Udział smartfonów w całej dystrybucji telefonów P4 sięga dzisiaj 60 proc. Operator zakłada, że może dojść do 70 proc.

– Właściciele cały czas zastanawiają się, co dalej zrobić z firmą. To normalne rozważania – powiedział Joergen Bang-Jensen. Pytany, czy firma weźmie udział w konsolidacji rynku w Polsce powiedział: – Nie zamierzamy inwestować w telewizje, radio, otwierać własnych studiów produkcyjnych. Uważamy, że kontent multimedialny można pozyskać od partnerów – powiedział prezes P4.

Pytany o inwestycje w stacjonarne sieci światłowodowe powiedział: – Nasza strategia zakłada dzierżawienie takich łączy. Gdy przestanie nam to wystarczać, zaczniemy budować własne.

P4 nie podał wyników finansowych za II kwartał. – Jesteśmy zadowoleni z przychodów. Nie jesteśmy jeszcze rentowni na poziomie wyniku operacyjnego – powiedział prezes spółki. Według niego przychody wszystkich czterech sieci komórkowych w I półroczu br. były o około 1 proc. wyższe niż rok temu.

współpraca Łukasz Dec

Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu