Reklama

iPhone i Samsung Galaxy w tańszych wersjach na rynek chiński

Publikacja: 24.08.2011 12:02

Apple przygotowuje we współpracy z Koreańczykami tańszą wersję iPhone’a 4 przeznaczoną dla krajów rozwijających się. Samsung pokazał cztery niskobudżetowe modele swoich flagowych smartfonów Galaxy. Bitwa o rynek chiński właśnie się rozpoczęła.

Ma to być cios w rywali takich jak fińska Nokia, amerykański RIM czy chińskie ZTE i Huawei, których niedrogie modele smartfonów świetnie sprzedają się w Chinach. Tańsze komórki mają też trafić do Indii i krajów afrykańskich.

Proces produkcji nowego iPhone’a jak zwykle owiany jest tajemnicą, a Apple nie zdradza nawet, która z Koreańskich fabryk podjęła się tego zadania. Wiadomo tylko tyle, że ten nowy-stary model ma mieć 8 GB pamięci. Jak podaje agencja Reuters, telefon ten ma ukazać się na rynku w czasie, gdy odbędzie się planowana na koniec września premiera nowego iPhone’a 5.

– Tańsza wersja iPhone’a 4 wydaje się być obecnie złem koniecznym w procesie przyjmowania się smartfona Apple’a na rynkach rozwijających się, gdzie średni przychód na głowę mieszkańca jest dużo niższy niż w USA czy Europie – powiedział Reutersowi Channing Smith z funduszu Capital Advisors Growth, będącego właścicielem pakietu akcji Apple’a.

Samsung przewiduje, że tańsze modele smartfonów w cenie poniżej 200 dol. mogą stanowić ponad połowę rynku inteligentnych telefonów komórkowych do 2015 roku. W zeszłym roku miały w nim 16-procentowy udział.

Reklama
Reklama

Odsetek smartfonów wśród telefonów komórkowych na rynkach rozwijających się jest jeszcze niewielki, co daje duże możliwości rozwoju wielkim graczom gotowym opuścić cenę z niewielkim uszczerbkiem dla jakości urządzenia. Tanie modele mają też pomóc zwalczać popularne zwłaszcza w Chinach podróbki telefonów znanych marek.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama