Reklama
Rozwiń
Reklama

Euro2012 – małe żniwa na rynku hurtowym

Polski rynek tranzytu głosu kurczy się wraz ze spadkiem stawek MTR. Operatorzy, do tej pory korzystający z wysokich cen i niezłych marż na mobilnej terminacji, muszą rozglądać się za nowymi źródłami przychodów i zysków. – Jedyny sposób, to śmiało wychodzić na rynki międzynarodowe. Wolumeny ruchu z i do Polski nie rosną już w znaczącym stopniu – mówi Andrzej Szczerba, szef działu hurtu głosowego w Exatelu. Według niego warto się przygotować na przyszłoroczne finały mistrzostw Europy w piłce nożnej.

Publikacja: 07.11.2011 07:00

Euro2012 – małe żniwa na rynku hurtowym

Foto: ROL

– Kilka lat temu proporcje przychodów z rynku krajowego i zagranicznego faworyzowały rynek lokalny. Teraz się odwróciły, przede wszystkim za sprawą ciągłych spadków stawek MTR. Przełożyło się to oczywiście na znaczący spadek obrotów operatorów hurtowych, ucierpiały również inkasowane na mobilnym ruchu marże. Dzięki aktywności na rynku międzynarodowym udaje się nam w Exatelu bronić poziomu przychodów w segmencie terminacji głosowej – mówi szef tego departamentu Andrzej Szczerba.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama